به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۱۶۵۰۱۶

تمدید مهلت نسخه‌های فارسی تلگرام تا آذر

گروه فناوری: رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به ادامه دار شدن فعالیت نسخه‌های فارسی تلگرام گفت: در دوره گذار از تلگرام پیام‌های رسان‌های داخلی ما به نسخه‌های فارسی تلگرام تا شهریور مهلت داده بودیم تا به دلیل شرایط موجود این مهلت تا پایان آذر تمدید شد.
تمدید مهلت نسخه‌های فارسی تلگرام تا آذر
سیدابوالحسن فیروزآبادی امروز در حاشیه همایش رسانه‌های نوین با اشاره به حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی بیان کرد: طرح ما حمایت از پنج پیام‌رسان داخلی بود که از اسامی آن‌ها مشخص شده بود.کاهش تعرفه،‌ اختصاص دیتاسنتر، اینترنت رایگان و وام پنج میلیارد تومانی از این حمایت‌ها بود. این حمایت ها برای طرح پیام‌رسان‌های داخلی محیا بود البته بعضی نخواستند از آن استفاده کنند و یا استطاعت مالی داشتند.وی ادامه داد: در عمل از پنج تا هفت پیام رسانی که ما به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تاید کردیم، نمی‌توانستند تمامی بازار را بر عهده بگیرند و احتمال حذف برخی از آن‌ها و یا قرار گرفتنشان در سطوح پایین‌تر وجود داشت. توصیه ما این بود که پیام‌رسان‌های داخلی برای مثال آموزش و پرورش، اقتصاد و بخش‌های خاصی را بر عهده بگیرند، اما در عمل این تقسیم‌پذیری بین آن‌ها صورت نگرفت. همچنین بحث ادغام پیام‌رسان‌ها هم اتفاق نیفتاد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه به دلایل زیادی امروز شاهدیم که پیام‌رسان‌های داخلی نتوانسته‌اند به خوبی عمل کنند، افزود: در کنار این موضوعات، بحثی مطرح شد که نسخه‌های فارسی تلگرام به صورت موقت فعالیت کنند، زیرا پوچ سه میلیون کاربر از تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی امکانات وسیعی می‌خواست به همین دلیل برای دوران گذار تا شهریور فرصت داریم که نسخه‌های فارسی که ویژگی‌های بیشتری داشتند و از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مناسب بودند فعالیت کنند.
مرجع : ایسنا