به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۱۶۵۰۷
پیشنهاد کمک تسلیحاتی فرانسه به مخالفان سوری

مردم سوریه بین چکش‌اسد و سندان‌القاعده

گروه بين‌الملل: رئیس‌جمهور فرانسه، اظهار داشت: مردم سوریه میان چکش سرکوب اسد و سندان تندروهای اسلامی وابسته به القاعده قرار گرفته‌اند و با توجه به این شرایط نامناسب پاریس تصمیم گرفته است که مخالفان معتدل در ارتش آزاد سوریه را به تسلیحات پیشرفته مجهز کند.
مردم سوریه بین چکش‌اسد و سندان‌القاعده
فرانسوا اولاند، افزود: با توجه به اینکه مردم سوریه میان اسلامگرایان تندرو از یک سو و رژیم اسد از سوی دیگر گرفتار شده اند، فرانسه با همپیمانان خود در نظر دارد که در یک چارچوب منظم به نیروهای معتدل مخالف اسد کمک تسلیحاتی بکند. اولاند تاکید کرد: ما با کمک کشورهای دیگر بگونه ای طرح مسلح کردن مخالفان را به اجرا خواهیم گذاشت که سلاح ارسالی به دست اسلامگرایانی از نوع تندروهای مالی که ما پیشتر با آنها جنگیدیم نیفتد. فرانسه یکی از صریح ترین و آشکار ترین منتقدان اسد است اما در عین حال تاکنون از تجهیز مخالفان سوری به اسلحه پیشرفته ممانعت کرده است.

کارشناسان امور سیاسی خاورمیانه و غرب می گویند، یکی از دلایل عمده مخالفت فرانسه با تجهیز مخالفان سوری به سلاح پیشرفته، ترس و نگرانی پاریس از احتمال دسترسی گروه‌های افراطي به این اسلحه در آینده است. اولاند که در شهر باماكو مالی سخن می‌گفت با اشاره به اوضاع بحرانی در سوریه اظهار داشت: متاسفانه مردم سوریه میان چکش رژیم اسد و سندان تندروهای اسلامی قرار گرفته اند. با این حال بهترین راه کمک به مردم سوریه تقویت ارتش آزاد این کشور است که باید به صورت دقیق ومنظم صورت گیرد.