به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۱۶۵۰۷۱

چه کسانی به اسم اشتغال، وام میلیاردی گرفتند؟

گروه اقتصادی: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: با به وجود آمدن پدیده اقتصاد جهانی کشور‌ها تلاش کردند بازار‌های جدیدی را شناسایی کنند.
چه کسانی به اسم اشتغال، وام میلیاردی گرفتند؟
عبدالرضا عزیزی در همایش هفته جهانی کارآفرینی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده است، گفت: با به وجود آمدن اقتصاد جهانی کشور‌ها سعی می‌کنند بازار‌های جدیدی را شناسایی کنند و آینده را در دست بگیرند کسی که می‌خواهد در این بستر آینده را در دست خود بگیرد باید به ایده‌های کارآفرینی و ریسک‌پذیرانه دست بزند. در این راه باید موانع پش روی کارآفرینی برداشته شود.وی افزود: ما پزشکان می‌گوییم که باید اتمیولوژی داشته باشیم یعنی باید علت را پیدا کنیم و آن را از بین ببریم، اما چه کار کردیم آیا یک نفر کارآفرین از شرایط خود راضی است؟!عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: بله من یک نفر را می‌شناسم که از شرایط راضی است و آن آقای مهندس موسوی است که خود معلول است و در استان قزوین برای هزاران معلول شغل ایجاد کرده است. همه ما او را با برند فیروزه می‌شناسیم. ایشان یک ریال هم برای توسعه کار خود وام نگرفت این در شرایطی است که افرادی با دو متر قد و داشتن بالای ۱۰۰ کیلو وزن به اسم ایجاد اشتغال هزاران میلیارد وام گرفتند و همیشه هم از شرایط ناراضی هستند.

عزیزی با اشاره به اینکه عده‌ای می‌گویند باید در مقابل نارضایتی عده‌ای سکوت کنیم و چیزی نگوییم، گفت: یک زمانی مسئولان می‌گفتند که در مقابل رشد بیماری ایدز باید سکوت کنیم و چیزی نگوییم، اما امروز استانداران ما در مدارس زنگ مبارزه را با ایدز را می‌زنند. باید توجه داشته باشیم که هزینه پیشگیری یک و نیم برابر است، اما بهره‌وری‌اش ۱۱ برابر چرا همین امروز برای حل مشکلات کارآفرینان دست به آسیب‌شناسی و پیشگیری از مشکلات آینده نزنیم.وی با بیان اینکه باید یک FATF داخلی را به منظور شفاف‌سازی ایجاد کنیم، گفت: این همه می‌گوییم FATF، اما ما نیاز داریم که در داخل هم فضایی را برای شفاف‌سازی امور خود ایجاد کنیم من می‌گویم که ما به FATF داخلی نیاز داریم تا بر اثر تصمیماتی که ممکن است از ناحیه عدم شفاف‌سازی بگیریم فاجعه به بار نیاید.
مرجع : ایلنا