به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۱۶۵۰۸۲

آقای علم‌الهدا، اتفاقا ما عاشق ایران هستيم

گروه سیاسی: متني در فضاي مجازي در واکنش به اظهارات اخیر حجت‌آلاسلام سیداحمد علم‌الهدا امام جمعه مشهد درباره ملیت ایرانی منتشر شده كه ادعا شده است نويسنده متن، يكي از روحانيون و مدیر حوزه علمیه يكي از شهرهاي استان فارس مي‌باشد. در عين حال، بررسي و جستجوي اينترنتي، صحت اين ادعا را نشان نمي‌دهد اما فارغ از اينكه نويسنده اين متن چه كسي است، خواندن بخش‌هايي از آن خالي از لطف نيست:
حجت الاسلام سيداخمد علم‌الهدی
حجت الاسلام سيداخمد علم‌الهدی
آقای علم‌الهدی، اگر فکر می‌کنید که ایرانی بودن اینقدر سخت است، لطفا تشریف ببرید ثبت احوال و بگوئید عنوان ایرانی بودن را از شناسنامه شما بردارند، بعد ببینید چه هویتی دارید؟ قرار نیست که ما میان هویت دینی و ملی خودمان شکاف ایجاد کنیم و گزگ به دست دشمنان قسم‌خورده این مملکت بدهیم تا هر چه دلشان می‌خواهد بگویند. سیطره تفکرات افرادی مانند شماست که باعث شده هر کشور نوظهوری یک جایی قد علم کند و هر روز یکی از شخصیت‌های تاریخی را ما بدزدد. بروید به همین کشورهای آسیای مرکزی نگاه کنید. نگاه کنید که چگونه برای یک شاعر، یک فیلسوف و یک منجم و دانشمندی که در حوزه ایرانِ فرهنگی می‌زیسته سر و دست می‌شکنند تا او را از آن خود کنند؟ بروید ببینید همین مولوی را چگونه ترکیه دزدیده است، نظامی را چگونه حکومت باکو از آن خود کرده و حالا هم دندان طمع برای شهریار، قطران تبریزی و ... تیز کرده است. 

بروید در همین افغانستان که در قسمت شرقی شما است، تحقیق کنید که برای سنایی غزنوی چه می‌کنند؟ در ازبکستان بروید نگاه کنید که به بچه‌هایشان درس می‌دهند که تخت جمشید را قوم ازبک ساخته و بعد شما....؟ بروید و نگاه کنید که در تاجیکستان چگونه رودکی سمرقندی را بزرگ می‌دارند و برای فردوسی چه می‌کنند؟ کشورک‌ امارات عربی به چه شکل در حال دزدیدن هویت تاریخی جنوب ایران است و اطرافیان ما به چه شکل هر روز یکی از میراث‌های تاریخی ما را به اسم خود سند می‌زنند. همه دنیا در حال تاریخ سازی برای خود است، دنبال این هستند تا خود را به جهان معرفی کنند و بعد شما می‌آيید و زیر همه چیز می‌زنید، ای کاش یکی بود به شما می‌گفت در جهان امروز اوضاع از چه قرار است. ما تاریخی را که می‌توانیم سالانه میلیاردها دلار از آن درآمد داشته باشیم، حذف می‌کنیم آن هم به چه قیمتی؟

یک آمار از مردم بگیرید که در مورد حرف‌های شما چگونه فکر می‌کنند. چند درصد مردم حرف‌ها و مواضع شما را تایید می‌کنند. درست است که به برکت خون شهدا امروز به مقامی رسیده‌اید که تریبون دست‌تان است و هر چه دوست دارید می‌گوئید،....ما امروز در گرداب مشکلات غوطه‌‌ور هستیم، لطفا شما نمک بر زخم مردم نپاشید، در این روزهای سخت و طاقت‌فرسا اگر شما سکوت کنید و چیزی نگوئید، به مراتب بهتر است، البته اگر خیلی‌ از شماها چیزی نگویند. تریبون نماز جمعه به شکلی شده که متاسفانه روز به روز مردم بیشتر و بیشتر از آن گریزان شده‌اند. بروید تحقیق کنید چرا در همین کشورهای همسایه ما در نماز جمعه جایی برای نشستن نیست، اما در کشور ما به جز در روزهایی که رهبر انقلاب خطبه می‌خوانند یا نماز عید برگزار می‌کنند، کسی برای شنیدن سخنان شما نمی‌آید؟ در این مورد هم تحقیق لازم است. قرار نیست در چارچوب اتاق خود نشسته و با مردم لج‌بازی کنید و از این دست حرف‌ها بزنید، همین صدا و سیما که مردم را چند پاره کرده و آنها را به سمت تلویزیون‌های معاند سوق داده، کافی است.

آقای علم‌الهدی، من یک ایرانی مسلمان هستم. اجداد من اول زرتشتی بودند و بعد مسلمان شدند، بعد هم مسلمان‌شيعه شدند، پاسدار دین بودند. کسی حق ندارد به هویت من توهین کند، کما اینکه من به هویت کسی توهین نمی‌کنم. ما در این کشور اهل سنت، زرتشتی، کلیمی، ارمنی و آشوری داریم که در کنار ما در برابر دشمن مقاومت می‌کنند. ما هشت سال با عراقی جنگیدیم که بیشتر نظامیانش شیعه بودند، اگر بحث تشیع بود، پس آنها هم حرفی برای گفتن دارند. من بر اساس وظیفه دینی خودم و بعد هم برای دفاع از هویتم باید این حرف‌ها را می‌زدم. ...

ناشناس
United States
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۱۴:۴۶
اتفاقا اگه شما ببندی و فتنه جدید درست نکنی نمک روی زخم کسی پاشیده نمیشه. من یک مسلمان ایرانی هستم. اول به اسلامم افتخار می کنم بعد به میهنم. در جنگ هم همین طور بود. ان کس که اسلامی بود دلش برای وطن تپید . .... (361882)
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۱۵:۳۳
کاملا درست فرمودند شما چی میگی این وسط . فقط واسه خودت تصمیم بگیر (361884)
منطقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ۰۷:۴۳
سلام برادر عزیز ما ایرانی مسلمانیم نه مسلمان ایرانی دلیلش این است که ایران قبل از اسلام بوده است و دلیل این تقدم تعصب نیست که شما ایندو را اشتباه کنید حالا شما افتخار کنید که ایرانیان یاعث پیشترفت اسلام شده اند (361893)
۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ۱۳:۴۳
درود بی کران برنویسنده فهیم متن و لعنت بر جماعتی که نمی فهمند (361897)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۱۵:۲۱
اول میگفتی علم الهدا چه گفته (361883)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۱۵:۵۲
باز هم یه فتنه جدید برای به حاشیه بردن ملت (361885)
نسرین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۲۰:۵۰
درود بی پایان بر نویسنده ی بسیار فهیم این مطلب، زنده و پایدار باشید و درود بر "بهار نیوز" برای انتشار این نوشتار. (361888)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ۰۶:۴۸
من کار به حرفهای دو طرف ندارم ولی بیایید تاریخ کشورهای دیگر را مطالعه کنیم تاریخ بحرانهایی که پیش روی آن ملتها بوده و ببینیم که ملتهای دیگر در موقعیتهای بحرانی چگونه بسیاری از اختلافات را کنار گذاشته اند و با بحرانها مبارزه کرده اند طرفین باید نپ کنند یعنی چند قدم به عقب بروند و یک قدم به جلو کشور هم اکنون به این امر نیاز دارد نه لج و لجبازی (361892)
کرد ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ۱۱:۳۶
ما با حفظ و احترام به هویت ملی و دینی امان دارای بزرگی و احترام هستیم . ایجاد جدایی بین این دو نشاه بی خردی است که " به خدا اگر خرد داشتیم کی این حال و روز بد داشتیم" (361896)