به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۱۶۵۰۹۲

عجیب‌ترین فناوری‌های گوگل معرفی شدند

گروه فناوری: با وجود فناوری‌های جالب و کارآمد گوگل، اختراعاتی نیز در این سالها به ثبت رسیده‌اند که عجیب هستند.
عجیب‌ترین فناوری‌های گوگل معرفی شدند
 شهرت گوگل به خاطر پروژه‌های خارق‌العاده و منحصربه‌فرد است. این غول فناوری در پروژه‌های خود، همیشه آینده‌نگر بوده اما در این میان، پروژه‌هایی نیز وجود دارند که عجیب و حتی مضحک هستند.

خرس عروسکی هوشمند
گوگل در سال 2012، یک خرس عروسکی را به اسپیکر، دوربین و میکروفون مجهز کرد؛ بنابراین خرس عروسکی می‌تواند مکالمات را بشنود و حرکات را ببیند. ایده گوگل از این کار مشخص نشد.

چشم بیونیک
در سال 2014، ابزاری به ثبت رسید که می‌توانست بدون نیاز به لنز یا عینک، دید را اصلاح کند. برای استفاده از این ابزار، شخص باید تحت عمل جراحی قرار گیرد تا پزشک، آن را در چشم او قرار دهد.
لنز خورشیدی
این لنز که در سال 2012 به ثبت رسید، با نیروی خورشید کار می‌کند. لنز خورشیدی، داده‌های مربوط به سلامتی مانند سطح گلوکز و دمای داخلی بدن را جمع‌آوری می‌کند. این ابزار، قابلیت‌های ویژه‌ای مانند توانایی خواندن بارکد را دارد.

ساعتی برای سنجش قند خون
این ابزار، یک ساعت هوشمند است که روش ساده‌تری برای سنجش گلوکز خون ارائه می‌دهد. ساعت با جاری شدن خون، گازی را به یک محفظه می‌فرستد که در آن یک میکروذره وجود دارد. میکروذره، پوست را سوراخ می‌کند، خون را می‌گیرد و آن را برای آزمایش، به محفظه می‌فرستد.

سرویس حمل و نقل رباتیک
گوگل در سال 2014، طرح نوعی سرویس حمل و نقل را ارائه داد که در آن، یک پهپاد می‌تواند بسته‌ها را به مقصد برساند.پس از رسیدن بسته به زمین، یک ربات چهارچرخ، بسته را می‌گیرد و آن را به محل مورد نظر می‌رساند.

عینک واقعیت افزوده
این ابداع که در سال 2011 به ثبت رسید، سیستمی است که در آن، عینک می‌تواند صفحه‌کلید روی دست کاربر را بررسی کند. در این سیستم، دوربینی که روی عینک نصب شده می‌تواند کلیدهایی که کاربر از آنها استفاده می‌کند تشخیص دهد.

خالکوبی دروغ‌سنج
گوگل در سال 2012، طرحی ارائه داد که در آن، یک میکروفن و دروغ‌سنج با خالکوبی روی گردن فرد قرار می‌گیرند.خالکوبی به صورت بی‌سیم به تلفن همراه متصل می‌شود و به کاربر امکان می‌دهد بدون گذاشتن تلفن روی دهان صحبت کند. نکته دیگر این است که در صورت دروغ گفتن کاربر، این فناوری می‌تواند با بررسی مقاومت پوست، آن را تشخیص دهد.

پنکه مجهز به اسپری
یکی از جالب‌ترین اختراعات این مجموعه، پنکه قابل حملی است که کاربر را از بوی بد بدنش آگاه می‌کند. این پنکه که در سال 2012 به ثبت رسید، به بدن متصل می‌شود و در صورت تشخیص بوی بد، عطری را روی بدن اسپری می‌کند.
مکاله کمیک

همه اختراعات گوگل، متعلق به سخت‌افزار نیستند. این شرکت در سال 2010، نرم‌افزاری را به ثبت رساند که متن مکالمات کاربران را آپلود می‌کند و سپس آنها را به صورت متن کمدی ارائه می‌دهد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: گوگل