به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۱۶۵۱۲۷

15 کارگر بازداشتی نیشکر هفت‌تپه آزاد شدند

گروه جامعه: در حالیکه امروز سه‌شنبه اعتصاب و اعتراض کارکنان نیشکر هفت‌تپه برای شانزدهمین روز متوالی ادامه یافته است خبرها حاکیست به جز ۴ نفر، (اسماعیل بخشی، محمد خنیفر مسلم آرمند و سیدحسن فاضلی) سایر بازداشتی‌های روز یکشنبه آزاد شده‌اند.
15 کارگر بازداشتی نیشکر هفت‌تپه آزاد شدند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش امروز سه شنبه با تایید این خبر به ایرنا گفت: مطالبات به حق و قانونی کارگران توسط مسئولان شهرستان و استان درحال پیگیری است. مصطفی نظری اظهار داشت:  تجمعات روزهای گذشته کارگران با تحریک برخی عوامل از تجمعات صنفی خارج و باعث اخلال در نظم و آسایش مردم و ایجاد ترافیک در سطح شهر شد. وی افزود: تعدادی از عوامل اصلی و تحریک کنندگان تجمعات غیرقانونی شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند که دیروز پس از انجام تحقیقات و انجام اقدامات قانونی با صدور قرار آزاد شدند.
 
وی گفت: کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مراقب افراد غیر کارگر که در قالب و پوشش صنفی کارگری قصد سوء استفاده از مقام و جایگاه کارگران زحمتکش را دارند، باشند. نظری با تکذیب شایعه دستگیری یک خبرنگار در رابطه با تجمعات کارگری هفت تپه اظهار داشت: خبرنگاری در این رابطه دستگیر نشده اما افراد غیرکارگر در رابطه با تجمعات کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بازداشت شده اند که همچنان در بازداشت بسر می برند. دادستان عمومی و انقلاب شوش با بیان اینکه مطالبات صنفی کارگران در چارچوب قانون و مقرارت مورد احترام است، افزود: تجمعاتی خارج از مطالبات صنفی که باعث سلب آسایش مردم و نظم عمومی شهر و برهم خوردن عبور ومرور مردم شود، قابل تعقیب است.

وی به افرادی که در فضای مجازی اخبار کذب درخصوص هفت تپه منتشر می کنند، هشدار داد: در صورت ادامه این اخبار کذب از سوی پلیس فتا تحت تعقیب قرار می گیرند. گفتني اينكه، کارگران هفت تپه امروز شانزدهمین روز تجمع خود را برگزار کردند. بازگشت کارخانه به بخش دولتی و پرداخت چهار ماه حقوق معوقه از مطالبات این کارگران عنوان شده است.