به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۱۶۵۱۷۵
در معاملات امروز بورس تهران رخ داد

قیمت سهام خودرویی‌ها در سراشیبی

گروه اقتصادی: در معاملات امروز بورس تهران خودرویی‌ها کاهش قیمت را تجربه کردند، اما نماد شرکت‌های پتروشیمی سعی کردند شاخص کل را تقویت کنند.
قیمت سهام خودرویی‌ها در سراشیبی
امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۶۴۲ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۷۶ هزار و ۴۵۸ واحدی بالا رفت. همچنین شاخص کل هم وزن با ۵۴ واحد رشد به رقم ۲۷ هزارو ۹۷۷ واحدی رسید. شاخص آزاد شناور نیز با ۵۰۱ واحد افزایش عدد ۱۸۷ هزار و ۶۲۸ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۲۲۲ و ۲۴۹۵ واحد رشد کردند.رشد امروز و روز گذشته شاخص کل در حالی رخ می‌دهد که بورس تهران در چند روز پیاپی شاهد کاهش قیمت‌ها در گروه‌های مختلف بود، اما امروز پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها به رشد شاخص کل کمک کردند. اما خودرویی ها بیشترین تاثیر کاهنده را بر نوسانات نماگر های بازار داشتند.گروه مپنا، پتروشیمی مبنی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی جم چهار نمادی بودند که هر یک به ترتیب ۱۱۶، ‌ ۱۰۴، ۸۴ و ۷۶ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص کل داشتند. سایپا، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و ایران خودرو نیز کفه مقابل را سنگین کردند و هر یک به ترتیب ۵۴، ۴۳ و ۴۳ واحد در افت نماگراهای بازار سهام تاثیرگذار بوده‌اند.

امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات قیمت سهام اغلب شرکت‌ها با کاهش بیش از  چهار درصدی مواجه شد. این شرکت‌ها که عمدتا شرکت‌های شاخص ساز بودند، ‌به افت دماسنج بازار سهام دامن زدند.اما در گروه محصولات شیمیایی نوسان قیمت سهم‌ها عمدتا کمتر از دو درصد بود، ‌اما برخی از سهم‌ها توانستند تا نزدیک‌ پنج درصد رشد را نیز تجربه کنند. همچنین فلزی‌ها امروز عمدتا نوسان کمتر از ۱.۵ درصد را تجربه کردند. قیمت برخی از سهم‌ها افزایشی و قیمت برخی نیز کاهشی بود.ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران امروز به رقم ۵۳۶ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.آیفکس نیز امروز ۴.۳۰ واحد رشد کرد و به رقم ۱۹۱۴ واحدی رسید. ارزش معاملاات این بازار رقم ۵۸۳ میلیارد تومان را رد کرد و حجم معاملات از عدد ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی گذشت.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بورس