به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۱۶۵۲۲۴

افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

گروه سیاسی: قیمت نفت در بازارهای جهانی که از ابتدای هفته جاری میلادی 6 درصد کاهش یافته بود، صبح امروز(چهارشنبه) افزایش پیدا کرد.
افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، عامل این افزایش، افت غیرمنتظره موجودی انبارهای نفت خام آمریکا و رکورد زنی هند در واردات نفت خام بود. با توجه به هشدار آژانس بین المللی انرژی در مورد کاهش بی سابقه سطح اطمینان در بازارها به دلیل محیط اقتصادی نامساعد و افزایش ریسک، سرمایه گذاران همچنان محتاط هستند. بامداد امروز قیمت آتی نفت پایه بین المللی برنت دریای شمال در بازار لندن با 82 سنت افزایش نسبت به آخرین قیمت دیروز (سه شنبه) به 63 دلار و 35 سنت در هر بشکه رسید. 

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در معاملات آتی بازار نایمکس این کشور با 87 سنت افزایش، به بهای 54 دلار و 21 سنت در هر بشکه معامله شد.  گزارش شب گذشته انجمن نفت آمریکا نشان داد، موجودی نفت خام انبارهای این کشور در هفته منتهی به 16 نوامبر (جمعه گذشته) به طور غیرمنتظره ای 1.5 میلیون بشکه کاهش یافته و به 439 میلیون و 200 هزار بشکه رسیده است. معامله گران معتقدند، ثبت واردات تقریبا پنج میلیون بشکه در روز هند نیز در افزایش صبح امروز قیمت نفت تاثیر بسزایی داشته است. با وجود این افزایش قیمت، اندازه آن آنقدر نیست که بتواند موجب افزایش قیمت هفتگی این کالا شود که تا پایان دیروز بیش از 6 درصد کاهش ثبت کرده است. 

«فاتح بیرول» رئیس آژانس بین المللی انرژی دیروز گفت: اقتصاد جهانی همچنان در شرایط دشوار و شکننده ای قرار دارد. بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز آمریکا نیز امروز اعلام کرد: سقوط اخیر قیمت نفت نشان دهنده نگرانی بازار از ایجاد مازاد عرضه در سال 2019 و فروش گسترده سهام کالا و دارایی به دلیل کاهش نرخ رشد اقتصادی است.  افت اخیر قیمت های نفت که در نتیجه افزایش تولید این کالا در شرایطی اتفاق افتاد که احتمال می رود مصرف آن به دلیل افت نرخ رشد اقتصادی کاهش یابد؛ این مساله سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را به سوی یک کاهش تولید یک تا 1.4 میلیون بشکه در روز سوق می دهد تا مانع اشباع بازار آن گونه که در سال 2014 رخ داد، شود.

 بانک «بی ان پی پاریباس» فرانسه دیروز اعلام کرد: انتظار داریم اوپک در نشست رسمی آینده خود با کاهش تولید این سازمان موافقت کند.  این بانک همچنین پیش بینی کرد، قیمت نفت برنت تا پیش از پایان سال 2018 به 80 دلار در هر بشکه برسد. 15 کشور الجزایر، آنگولا، اکوادور، گینه استوایی، گابن، کنگو، ایران، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات متحده عربی و ونزوئلا عضو اوپک هستند.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: افزایش قیمت نفت