به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۱۶۵۲۴۹

واعظی: وزیر نفت برای انتصاب کرباسیان از رهبری اجازه گرفته است

گروه سياسي: رییس دفتر رییس‌جمهور پاسخ به این پرسش که با توجه به بازنشستگی مسعود کرباسیان، زنگنه از چه کسی برای استفاده از او در شرکت ملی نفت اذن گرفته گفت: وزیر نفت برای این موضوع از رهبری اذن گرفته است.
واعظی: وزیر نفت برای انتصاب کرباسیان از رهبری اجازه گرفته است
به گزارش ایسنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت اظهار کرد: تا ساعت ۲۴ امشب که قانون اجازه داده است برای بازنشستگان نهاد ریاست‌جمهوری یا سرپرست می‌گذاریم یا فرد جدیدی را منصوب می‌کنیم. ما برای هیچ کدام از بازنشستگان در ریاست‌جمهوری اجازه برای ادامه کار نگرفته‌ایم. وی درمورد وضعیت بازنشستگی خود نیز گفت: من نه اعاده خدمت شده‌ام و نه بازنشسته هستم. واعظی درمورد وضعیت حاجی میرزایی دبیر هیات دولت و تخته روانچی نیز گفت: حاجی میرزایی بازنشسته نیست، اما تخته روانچی در اوایل دوران احمدی نژاد چون نمی‌خواست با آن دولت کار کند خیلی زود بازنشسته شد اما آقای ظریف وی را دوباره به کار گرفت و وی اعاده به کار شد. قانون در ارتباط با تخته روانچی مشکلی ندارد.
 
رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین درباره انتصاب کرباسیان در شرکت ملی توسط وزیر نفت بیان کرد: شرکت نفت جای بسیار مهمی است و همواره نظر نظام این بوده است که فرد توانمند در این شرکت کار کند، زیرا در حال حاضر شرایط بسیار سخت و پیچیده بوده و باید نفت را صادر کنیم.  وزیر نفت برای استفاده از کرباسیان اذن گرفته است. کرباسیان در دوره وزارت اقتصاد و گمرک عملکرد بسیار خوبی داشته است و نظر رئیس‌جمهور و دولت و حتی من شنیده‌ام نظر دفتر رهبری این است که اگر کسی برای کشور زحمت بکشد و صادقانه کار کند باید حکومت و دولت قدردان وی باشد. واعظی در پاسخ به این پرسش که زنگنه از چه کسی برای استفاده از کرباسیان اذن گرفته است گفت: از رهبری اذن گرفته است.

 رئیس دفتر رئیس جمهور همچنين گفت: نمی‌توانم سخنگوی دولت باشم. وي همچنين گفت: موضع وزبر خارجه درباره پولشویی درست است و این موضع همان موضع دولت است. آنچه که ظریف مطرح کرد بحث مبارزه با فساد و پولشویی است.