به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۱۶۵۲۵۲

تاثیر نوعی آلاینده بر خطر ابتلا به اوتیسم

گروه جامعه: پزشکان در یک بررسی تازه به افزایش اندک اما مهم خطر ابتلا به اوتیسم در کودکان در نتیجه تماس با نوعی آلاینده پی بردند.
تاثیر نوعی آلاینده بر خطر ابتلا به اوتیسم
گروهی از متخصصان علوم پزشکی در کانادا در این مطالعه دریافتند قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در دوران جنینی با افزایش اندک اما حائز اهمیت خطر ابتلا به بیماری اوتیسم در کودکان مرتبط است.متخصصان کانادایی به بررسی نرخ ابتلا به بیماری اوتیسم در ۱۳۲ هزار و ۲۵۶ کودک متولد شده در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ در منطقه ونکوور پرداختند. به گفته آنها در سن پنج سالگی بیماری اوتیسم در یک درصد از این کودکان تشخیص داده شد.به گفته متخصصان، کودکان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری در معرض آلودگی ناشی از نیتریک اکسید قرار داشتند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند که بر توانایی فرد در برقراری ارتباط با دیگران تاثیر می گذارد. اگرچه این تاثیرگذاری بسیار ناچیز بوده اما مشخص شد با در نظر گرفتن فاکتورهای دیگر که بر نتیجه تاثیر می‌گذارد این رقم حائز اهمیت است.

در بدن سطح طبیعی از گاز نیتریک اکسید نقش مهمی در عملکرد عصب‌ها، تنظیم فشار خون و سیستم ایمنی دارد. اما وجود مقدار زیادی از این گاز با تاثیرات خطرناکی روی بزرگسالان از جمله اختلالات متابولیک، کاهش فشارخون و بیماری‌های ریوی همراه است.به گزارش روزنامه ایندیپندنت، به گفته متخصصان کانادایی کاهش قرار گرفتن در معرض نیتریک اکسید در دوران بارداری می‌تواند از موارد ابتلا به بیماری اوتیسم پیشگیری کند.
مرجع : ایسنا