به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۱۶۵۲۵۳

آزادی پنج بازداشتی هفت‌تپه تکذیب شد

گروه جامعه: اعتراضات کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در حالی قدم به هفدهمین روز خود گذاشت که معترضین با تحصن در مقابل فرمانداری شهرستان شوش و رایزنی‌های وکیل و نمایندگان کارگران با مسئولین این شهرستان، خواهان آزادی همکاران خود شدند.
آزادی پنج بازداشتی هفت‌تپه تکذیب شد
کانال سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه که ساعتی پیش و به‌نقل از وکیل کارگران از آزادی آن‌ها خبر داده‌بود، حالا به‌نقل این وکیل خبر داده، قرار بازداشت کارگران تغییر نکرده و ‌چهارکارگر بازداشتی ‌به‌همراه سپیده قلیان، (فعال مدنی و خبرنگار)، در بازداشت می‌مانند. اسماعیل بخشی، مسلم آرمند، محمد خنیفر، حسن فاضلی کارگرانی هستند که هنوز در بازداشت‌اند.

به گزارش امتداد، اعتراضات کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، امروز از ساعت ۸:۳۰ صبح با حرکت معترضین و همراهی بازاریان شوش به سمت فرمانداری این شهرستان آغاز شد و در این بین، خانواده‌های اسماعیل بخشی، مسلم آرمند، محمد خنیفر و سیدحسن فاضلی به جمع معترضین ملحق شدند.

در این تجمع بیش از ۲ هزار نفری کارگران، عنوان شد که تا زمان آزادی کارگران زندانی، تحصن در مقابل فرمانداری شوش ادامه خواهد یافت. پس از این تحصن، از سوی فرمانداری در پیامی از جمعیت معترض خواسته شد تا با عدم حرکت به سمت مرکز شهر، فضا را برای به نتیجه رسیدن رایزنی‌ها فراهم کنند. همچنین معلمین شهرستان شوش نیز در پیامی اعلام کردند  که در صورت عدم آزادی کارگران زندانی تا پایان وقت اداری امروز، فردا (پنجشنبه) در حمایت از مطالبات کارگری نیروهای شرکت هفت‌تپه، به همراه خانواده‌های خود جمع متعرضین ملحق خواهند شد.

به گفته کارگران حاضر در این تحصن، حوالی ساعت یک بود که رایزنی‌های وکیل کارگران با مسئولین شهرستان نتیجه داده و کارگران زندانی با نام‌های بخشی، آرمند، خنیفر و فاضلی از محل بازداشت خود در مقر ستادفرماندهی شهرستان شوش آزاد شدند. این خبر البته ساعاتی بعد تکذیب و بازداشت‌شده‌ها آزاد نشدند. همچنین به گفته مسئولین محلی و نمایندگان کارگران، اقدامات لازم برای پرداخت حقوق معوقه در مرداد امسال، با حضور نماینده حسابداری شرکت نیشکر هفت‌تپه در بانک انصار شهرستان شوش در حال انجام بوده و کارگران منتظر خروجی و نتیجه این اقدام هستند.