به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۱۶۵۲۸

امسال چندکلاس اولی به مدرسه می روند؟

گروه جامعه: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش از برگزاری جشن شکوفه ها در 60 هزار مدرسه ابتدایی سراسر کشور در روز یکشنبه 31 شهریور ماه خبر داد.
امسال چندکلاس اولی به مدرسه می روند؟
فاطمه قربان گفت: جشن شکوفه ها برای آمادگی دانش آموزان اول ابتدایی یک روز زودتر از سایر دانش آموزان برگزار می شود و به احتمال بسیار زیاد نیز سرپرست آموزش و پرورش در جشن شکوفه های یکی از مدارس اسلامشهر شرکت می کند. وی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جشن شکوفه ها برای یک میلیون و 300 هزار دانش آموز در تاریخ سی و یکم شهریور ماه برگزار می شود. به گفته قربان، امسال اول مهر ماه با 6 میلیون و 950 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در 60 هزار مدرسه و 310 هزار کلاس درس آغاز می شود. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش امسال از هر زمان دیگری برای بازگشایی مدارس آماده تر است، تصریح کرد: کتابهای مقطع ابتدایی به تمامی استانها ارسال شده و در اختیار مدیران مدارس قرار گرفته است و دانش آموزان در روز اول مدرسه می توانند کتابها و برنامه درسی خود را از مدیران و معلمان خود دریافت کنند.

قربان ادامه داد: آموزشهای لازم کتاب های جدید التالیف به معلمان داده شده است. همچنین برنامه درسی دانش آموزان از نیمه دوم شهریور ماه آماده بود و والدین می توانستند با مراجعه به مدارس برنامه درسی فرزندانشان را دریافت کنند. اما آن دسته از خانواده هایی که هنوز برنامه درسی را نگرفته اند می توانند اول مهر ماه از مدیران مدارس برنامه درسی را بگیرند. وی درباره زمان آموزشی دانش آموزان ابتدایی گفت: زمان حضور دانش آموزان ابتدایی در مدرسه به دو دوره اول تا سوم و چهارم تا ششم تقسیم شده است. دانش آموزان اول تا سوم باید 40 دقیقه آموزش ببینند و 20 دقیقه در زنگ تفریح باشند. زمان آموزش دانش آموزان کلاس چهارمی تا ششمی هم 45 دقیقه است و 15 دقیقه برای زنگ تفریح آنها در نظر گرفته شده است.  به گفته قربان، در مقطع ابتدایی زمان شروع و پایان زنگ کلاس‌ها را اعلام نمی کنیم زیرا مناطق جغرافیایی کشور متفاوت است و این زمان در اختیار استانها گذاشته شده است. اما شروع ساعت کار فصل به فصل متفاوت است و بر اساس موضوع جغرافیایی آنها تصمیم گیری می‌شود.
مرجع : مهر

۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۰۲:۴۳
به علت مشکلات اقتصادی مردم توان ازدواج ندارند و وقتی ازدواجی نباشد بچه ای هم نیست و وقتی بچه ای نباشد کلاس اولی هم در کار نخواهد بود؛ (132208)