به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ساعت ۰۲:۲۲
کد مطلب : ۱۶۵۴۰۴

آیت‌الله حیدری: خواسته کارگران منطقی است

گروه جامعه: امام جمعه موقت شهر اهواز خواسته کارگران گروه ملی و نیشکر هفت تپه برای بازگشت مالکیت این کارخانه ها به دولت را منطقی دانست و گفت: دولت باید در واگذاری واحدهای صنعتی این چنینی به بخش خصوصی دقت بیشتری بخرج دهد.
آیت‌الله حیدری: خواسته کارگران منطقی است
به گزارش ایرنا، آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه این هفته کلانشهر اهواز ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و بسیج، اظهار داشت: در دو هفته اخیر شاهد اعتراضات و تحصن های کارگران واحدهای گروه ملی فولاد در اهواز و هفت تپه در شوش هستیم و این وضعیت ناشی از عملکرد بد مدیران در واگذاری این دو مرکز اقتصادی و کشاورزی به بخش خصوصی است که در نهایت منجر به این وضعیت شد. نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در خصوص هفت تپه اعتراضات و انتقادات از سال 94 به مسئولان مربوطه طی مکاتبات متعدد به رئیس جمهوری و معاونان وی اعلام شد، افزود: در این مکاتبات در خصوص ایجاد مشکلات متعدد و بحران های جدی در استان هشدارهای لازم را داده بودیم. وی همچنین ادامه داد: مشکلات گروه ملی صنعتی فولاد ایران با تغییر مدیریت ، راه اندازی خطوط تولید و اختصاص مجوز فروش محصولات در خارج از بورس در آستانه حل شدن است.

امام جمعه موقت شهر اهواز با بیان اینکه امیدواریم به تدریج این مشکلات به صورت نهایی حل شوند، گفت: اما با این وجود کارگران این واحدها خواستار برگرداندن این شرکت ها به مالکیت دولت هستند و خواسته به حقی هم هست که باید مورد توجه قرار بگیرد. آیت الله حیدری افزود: اگر این کارخانجات در دست افرادی که کارآمدی لازم را ندارند بماند قطعا تضمینی نسبت به آینده و سرنوشت سرمایه های این واحدها وجود نخواهد داشت ،متولیان امر باید در واگذاری واحدهای صنعتی خوزستان به بخش خصوصی دقت کنند. نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین یادآورد شد: به دولت پیشنهاد می شود که این مالکیت را به مجموعه کارآمد و مورد اعتماد مثل بنیاد برکت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بسپارد به این دلیل که روحیه بسیجی براین تشکیلات حاکم است و با این روحیه می توان مشکلات را حل کرد.

**دهن کجی محیط زیست به قوه قضاییه
وی همچنین با اشاره به اینکه از زمان شاه تا کنون برای منابع آبی و رودخانه های استان خوزستان طرح های غلطی تهیه شده ، گفت: آخرین این طرح ها کوهرنگ 3 بود که پیش از این بخاطر تخلف پیمانکار از سوی دادستان مجوز زیست محیطی آن لغو و به دنبال آن این پروژه تعطیل شد. آیت الله حیدری همچنین از اختصاص مجوز دیگری از سوی رئیس فعلی سازمان محیط زیست کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر این مجوز مجددا صادر و در واقع مجوز قبلی را تمدید کرده است ، امری که مشکلات زیست محیطی و تخلفات صورت گرفته در این پروژه را پابرجا باقی می گذارد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به نامه مجمع نمایندگان استان برای ابطال این مجوز خاطرنشان کرد: واکنش مجمع نمایندگان استان خوزستان به این اقدام رئیس سازمان محیط زیست بجا و صحیح بوده و لازم است این پیگیری ها با جدیت ادامه داشته باشند. هفتمین طرح انتقال آب، کوهرنگ 3 ، برای انتقال 250 میلیون مترمکعب از سرشاخه های کارون به زاینده رود اجرا شده که پیش از تکمیل در حال بهره برداری است. مجوز این طرح در سال 93 باطل شده بود که در سال 96 درخواست منع توقیف عملیات اجرایی سد کوهرنگ از سوی سازمان محیط زیست به قوه قضائیه اعلام و مجوز آن تمدید شد.