به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۴۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ساعت ۰۲:۲۲
کد مطلب : ۱۶۵۴۰۵

اعتراضات کارگران هفت‌تپه جمعه هم ادامه یافت

گروه جامعه: کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه روز جمعه با وجود دریافت یک ماه حقوق معوقه برای نوزدهمین روز متوالی به اعتراضات خود ادامه دادند.
اعتراضات کارگران هفت‌تپه جمعه هم ادامه یافت
به گزارش ایرنا، کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه روز جمعه در زیر باران در نوزدهمین روز اعتراض خود همراه با اعضای خانواده مقابل فرمانداری شوش حاضر شدند. کارگران در این تجمع دست نوشته هایی با عناوین خصوصی سازی دشمن کارگر، کارگران تنها نیستند و کارگر سرباز انقلاب است در دست داشتند.

کارگران هفت تپه پس از تجمع مقابل فرمانداری به سمت مصلای نماز جمعه شوش حرکت کردند؛ این کارگران هفته گذشته نیز در نماز جمعه شرکت کرده بودند و خواستار پیگیری امام جمعه این شهر برای رسیدگی به مشکلات خود شدند. پرداخت مابقی حقوق معوقه(سه ماه)، بازگشت شرکت به بخش دولتی و آزادی سایر کارگران بازداشت شده مهمترین خواسته کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در مصلی نماز جمعه بود.

تعدادی کارگر نیز در جمع کارگران نیشکر هفت تپه دیده می شدند که خود را کارگران هپکو اراک معرفی می کردند.
نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه با حضور در جمع کارگران از پرداخت 2 ماه حقوق طی هفته پیش رو خبر داد که حقوق یک ماه کارگران روز گذشته(پنجشنبه) پرداخت شد. کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد. حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند. شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 15 کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.