به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۰۴ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب : ۱۶۵۴۸۱

پاسخ ظریف به دادستان کل درباره پولشویی

گروه سیاسی: سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که پاسخ محمد جواد ظریف به نامه دادستان کل کشور داده شده است.
پاسخ ظریف به دادستان کل درباره پولشویی
بهرام قاسمی با اعلام این خبر اظهار کرد: به رغم آنکه نامه دادستان محترم کل کشور خطاب به وزیر محترم امور خارجه پیرامون موضوع پولشویی به تاریخ ۲۳ آبان ۹۷ نگارش شده بود، ولی این نامه در روز ۲۹ آبان به وزارت امور خارجه واصل شد. با این وجود و علیرغم حضور آقای ظریف در ماموریت خارج از کشور، پاسخ دادستان کل کشور در ۱۲ صفحه بلافاصله پس از بازگشت وزیر امور خارجه از سفر و در مهلت تعیین شده شنبه سوم آذر ماه تهیه و ارسال شد.
 
پیشنهاد‌های بانک مرکزی برای مقابله با پولشویی
شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه در جلسه عصر شنبه، پیشنهادهای بانک مرکزی درجهت تسهیل و شفاف سازی مبادلات بانکی و مقابله موثرتر با پولشویی را تصویب کرد. در این جلسه که با حضور رؤسای قوای مقننه و قضاییه و به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی تشکیل شد، رئیس کل بانک مرکزی با ارائه گزارشی از وضعیت بازار ارز، به اقدامات این بانک در جهت شفاف سازی بازار ارز و ایجاد اطمینان نسبت به واقعی شدن نرخ ارز اشاره کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در این جلسه، کلیات منابع و مصارف بودجه سال 98 کشور را ارائه نمود که از محورهای اصلی آن تأمین عدالت اجتماعی، توجه به معیشت مردم و رشد اشتغال و حمایت از تولید داخلی است.
در این راستا، سیاستهائی همچون اختصاص ارز به نرخ رسمی برای تامین کالاهای اساسی، افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان و همچنین ارائه بسته های معیشتی برای حمایت از خانواده های کم درآمد مورد تأکید قرار گرفته است. شورای عالی هماهنگی اقتصادی ضمن تاکید بر توجه به نیازهای مردم به ویژه اقشار کم درآمد در بودجه 98، مقرر کرد که بحث در این زمینه در جلسه بعدی شورای عالی ادامه یابد.