به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۰۴ ساعت ۰۱:۳۱
کد مطلب : ۱۶۵۴۸۳

گزارشی از بیستمین روز اعتراض کارگران هفت‌تپه

گزارشی از بیستمین روز اعتراض کارگران هفت‌تپه
گروه چامعه: امتداد نوشت: در حالی که کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در هفته‌های اخیر در اعتراض به عدم دریافت معوقات و مطالبات خود دست به اعتراض زده بودند، تجمعات صنفی آن‎ها روز شنبه به بیستمین روز خود رسید.

حدود ۷۰۰ نفر از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، طبق روال روزهای گذشته، از ساعت ۸:۳۰ صبح با تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوش، نسبت به عدم دریافت مطالبات و معوقات خود، تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی چون "کارگر زندانی، آزاد باید گردد" و "همشهری با غیرت، حمایت حمایت" به سمت میدان هفتم‌تیر و میدان معلم شوش راهپیمایی اعتراضی ترتیب دادند. در مسیر راهپیمایی اعتراضی کارگران، همچنین بستن مغازه‌ها و تعطیلی صنوف به جمع معتترضین پیوسته و از مطالبات آن‌ها حمایت کردند. این حرکت از مرکز شهر ادامه یافته و نهایتا با بازگشت به مقابل فرمانداری شهرستان به پایان رسید.

نیروهای انتظامی نیز صرفا نظاره‌گر تجمع بوده و معترضین را در طول مسیر راهپیمایی مشایعت کردند. همچنین برخی از کارگران با حضور در کنار تلمبه‌خانه روبروی فرمانداری با تهیه چای و وعده‌های غذایی از کارگران پذیرایی کردند. لازم به اشاره است که به گفته کارگران حاضر در اعتراضات دیروز، به رغم قول پرداخت یک ماه دیگر از معوقات کارگران تا امروز، هنوز هیچ پرداختی صورت نگرفته و کارگران همچنان چشم انتظار دریافت مطالبات خود هستند. با این حال به نظر می‌رسد که این پرداخت نیز در هفته جاری محقق شده و حقوق یک ماه دیگر از معوقات کارگران به حساب آن‌ها واریز شود.