به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۱۶۵۶۰

میشل سلیمان با روحانی دیدار می کند

گروه سياسي:‌ منابعی در کاخ ریاست جمهوری لبنان از دیدار میشل سلیمان با رئیس جمهوری اسلامی ایران در نیویورک در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبر دادند.
میشل سلیمان با روحانی دیدار می کند
منابعی در کاخ بعبدا در گفتگو با روزنامه اللواء اعلام کردند میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان با دکتر حسن روحانی همتای ایرانی خود در نیویورک دیدار خواهد کرد. این منابع درباره نتایج نشست گروه حمایت بین المللی از لبنان در 25 سپتامبر در نیویورک ابراز خوش بینی و اعلام کردند این کنفرانس دو بعد سیاسی و اقتصادی دارد و برگزاری آن، پیام آشکار درباره اهمیت دور کردن لبنان از منازعات منطقه ای و حمایت از ثبات و حاکمیت آن به همراه دارد.

این منابع با اشاره به نقش فرانسه در برگزاری این کنفرانس اعلام کردند میشل سلیمان در کنار بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، جان کری، سرگئی لاوروف وزیران خارجه آمریکا و روسیه، نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب و نمایندگانی از بانک جهانی و برنامه توسعه سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی آوارگان وابسته به سازمان ملل متحد و کشورهای عضو دائم شورای امنیت و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آن شرکت می کنند. این منابع سخنانی را که میشل سلیمان در این کنفرانس ایراد خواهد کرد، فراگیر توصیف و اعلام کردند وی در این کنفرانس به مسائل اصلی و نیازهای لبنان اشاره خواهد کرد.

به گفته این منابع، میشل سلیمان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر سیاست دور نگه داشتن لبنان از حوادث سوریه تکیه خواهد کرد. این منابع در خصوص احتمال دیدار رئیس جمهوری لبنان با باراک اوباما اعلام کردند این مسئله هنوز قطعی نیست، اما اگر چنین دیداری برگزار شود، قطعا در سازمان ملل متحد خواهد بود. این منابع افزودند دیدار میشل سلیمان با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران قطعی است و نشستهای دیگری در دستورکار رئیس جمهوری لبنان قرار دارد.
مرجع : مهر