به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۱۶۵۶۲۵
ادامه کاهش فروش گلکسی‌ها در بازار جهانی

چینی‌ها کمر به قتل سامسونگ بسته‌اند

گروه فناوری: در حالی که تا چند سال پیش عمده بازار گوشی های هوشمند تنها به سامسونگ و اپل خلاصه شده بود، اکنون رقابت در این زمینه از همیشه سخت تر و داغ تر شده است و دیگر شاهد یک صنعت صرفا دو قطبی نیستیم.
چینی‌ها کمر به قتل سامسونگ بسته‌اند
در واقع سازندگانی که در گذشته کمتر شناخته شده بودند حالا تبدیل به رقیبانی سرسخت و خطرناک برای سازندگان بزرگ شده اند و فاصله خود را با کمپانی های اصلی کم کرده اند.­این باعث شده جایگاه سامسونگ به عنوان بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند به خطر بیافتد و زنگ خطر برای غول کره ای از سوی چینی ها به صدا درآمده است. گزارش جدید کانترپوینت از وضعیت بازار جهانی گوشی های هوشمند، وضعیت رقابت و فروش را در این بازار پر ترافیک نشان میدهد.این گزارش نشان دهنده تغییرات در بازار جهانی گوشی های هوشمند بین سه ماهه گذشته در مقایسه با همین دوره از سال میلادی گذشته است. میزان فروش گوشی های هوشمند در اکثر نقاط جهان کاهش پیدا کرده و کشورهای معدودی از جمله هند، افزایش فروش گوشی را تجربه کرده اند.کاهش فروش گوشی های هوشمند در سراسر جهان 5 درصد بوده در حالی که افت فروش در آمریکای لاتین بدتر و برابر با 7 درصد بوده است. در حالی در چشم اندازی، وضعیت این صنعت بحرانی به نظر میرسد، با نگاهی دقیق به عملکرد برخی سازندگان متوجه میشویم تعدادی از کمپانی ها در حال تغییر مسیر خود هستند.
ادامه کاهش فروش گلکسی‌ها در بازار جهانی
هشدار این گزارش بیشتر شامل حال سامسونگ میشود که با اینکه با 19 درصد سهم، همچنان پرفروش ترین برند موبایل هوشمند است اما 13 درصد فروش گوشی های این کمپانی کره ای در سه ماهه سوم سال 2018 کاهش پیدا کرده است. این افت فروش سامسونگ به نفع هواوی و شیائومی، دو سازنده چینی اسمارتفون ها بوده است.در حال حاضر هواوی سهم 14 درصدی و شیائومی 9 درصدی از بازار جهانی گوشی های هوشمند را در اختیار دارند و اپل مابین این دو با سهم 12 درصدی قرار گرفته است. سهم هواوی و شیائومی در سه ماهه سوم سال گذشته به ترتیب 10 و 7 درصد بود که نشان دهنده رشد چشمگیر سهام این دو کمپانی در بازار بوده است. عملکرد اپل در طول این مدت هیچ تغییری نداشته است.اگر بخواهیم صرفا رشد یک کمپانی را در طول یک سال گذشته در نظر بگیریم، از این حیث هیچ یک از سازندگان عملکردی به خوبی کمپانی HMD Global، تولید کننده گوشی های نوکیا نداشته اند. رشد سالیانه این کمپانی چینی 73 درصد بوده است. با این حال، سهم کلی HMD در بازار جهانی، به اندازه ای نبوده که بتواند خود را در میان برندهای پرفروش جای دهد اما با این روند، شاید سال آینده این اتفاق نیز صورت گیرد.

در بازار آمریکای شمالی، سه برند اصلی با بازار جهانی یکسان بوده اند اما از نظر مقدار سهم، تفاوت هایی وجود داشته است. سهم اپل از بازار این منطقه 39 درصد است در حالی که سهم کوپرتینویی ها در همین دوره از سال گذشته 34 درصد بود. فروش سامسونگ نیز در این منطقه چند درصد بیشتر و به 26 درصد رسیده است و ال جی با وجود عملکرد نه چندان خوب، سهم 17 درصدی خود را حفظ کرده است.بازنده بزرگ این بازار، کمپانی ZTE بوده است. سهم این کمپانی چینی در ایالات متحده 11 درصد (چهارمین برند برتر) بود اما بعد از پیدایش اختلافاتی با دولت امریکا، حالا دیگر جایی در جدول پرفروش ها ندارد. لنوو نیز همراه با گوشی های موتورولا سهم 8 درصدی را در اختیار دارد. با این روند، ممکن است در سال 2019 وضعیت برندهای پرفروش دستخوش تغییراتی اساسی شود.
مرجع : برترین ها
برچسب ها: سامسونگ