به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۱۶۵۶۲۸

فصل جدید داستان ناتمام جدال کی‌روش -برانکو

گروه ورزشی: داستان ناتمام، داستانی است که پایان آن مشخص نیست؛ اینکه آخر قصه از بین قهرمان یا آدم بد فیلم، یکی می‌میرد یا اینکه به سبک فیلم‌های هندی زندگی شیرین تمام می‌شود، نامعلوم است.
فصل جدید داستان ناتمام جدال کی‌روش -برانکو
مصداق این قصه ناتمام امروز در فوتبال ایران جاری و ساری است! داستان ناتمام دعوای بی‌پایان کی‌روش و برانکو از آن دست قصه‌هایی است که هر روز یک فصل جدید آن آغاز شده و تا دود آن تمام این فوتبال را به خاک سیاه ننشاند، خبری از پایانش نیست!

شروع دعوا این بار با برانکو
در تازه‌ترین افاضات طرفین که روز گذشته منتشر شد، این بار برانکو توپخانه را علیه کی‌روش آتش کرد! او به «ایسنا» گفته بود: «من با هیچ‌کس اختلاف نظر ندارم. البته این مساله فرق می‌کند که کی‌روش با همه اختلاف نظر دارد. او با چه کسی اختلاف نظر ندارد؟ من با هیچ‌کس اختلاف نظر ندارم. تا به حال شنیده‌اید من علیه کی‌روش حرفی بزنم؟»البته مصاحبه‌ای که برانکو با یکی از سایت‌های کرواسی انجام داد که در آن گفته بود کی‌روش بدون موفقیت از تیم ملی ایران اخراج می‌شود، طی هفته گذشته آتش این اختلاف را شعله‌ورتر کرده و باعث شد تا این دعواها وارد فاز تازه‌ای شود.هرچند برانکو در گفت‌وگویش صراحتا گفت: «هیچ وقت این حرف را نزدم و علاقه‌ای هم ندارم درباره این موضوع صحبت کنم. اصلا خودم را درگیر این مساله نمی‌کنم. من مربی پرسپولیس هستم و قراردادم را دو سال دیگر تمدید کردم؛ یعنی دلم می‌خواهد در پرسپولیس بمانم. حالا کی‌روش چگونه می‌خواهد کارش را تمام کند، مشکل من نیست. از شما می‌پرسم تا به حال شنیده‌اید من علیه کی‌روش حرفی بزنم؟ تا به حال چند بار کی‌روش علیه من صحبت کرده است؟»اما در قسمت‌های دیگر صحبت‌هایش باز هم کی‌روش را مورد عنایت قرار داده و او را از انتقادهایش بی‌نصیب نگذاشت. ازجمله اینکه «نه ‌فقط بعد از جام‌جهانی بلکه(کی‌روش) همیشه علیه من صحبت می‌کرد. آن مصاحبه‌ای که البته خاص بود. او 10 پست علیه من در فیسبوکش منتشر کرده بود. کی من علیه او صحبت کردم؟»

کی‌روش: جانشین من را می‌شناسید!
این پایان ماجرای فصل جدید این دعوای ناتمام نبود. کی‌روش این بار به بهانه جشن صدمین برد ملی خود جلسه‌ای خصوصی را با برخی اهالی رسانه ترتیب داده و در آنجا سعی کرد به نحوی پاسخ برانکو را بدهد.وی در پاسخ به این سوال که بعد از جام ملت‌ها چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «من بعد از جام‌جهانی قراردادم را تمدید کردم چون فکر می‌کردم پیشنهادی که به من می‌شود، چهار ساله خواهد بود. البته برخی در این زمینه شیطنت کردند و می‌دانم برنامه‌های دیگری دارند ولی من وظیفه‌ام است که بعد از جام ملت‌ها برای تیم ملی ایران آرزوی موفقیت کنم و به دنبال شغل دیگری باشم.البته مربی بعدی تیم ملی شما هم معرفی شده و او هفته پیش در یک مصاحبه همه چیز را اعلام و سپس تکذیب کرد.(با خنده) با همه این شرایط من همه تلاشم را برای موفقیت تیم ملی ایران انجام می‌دهم تا بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.»

ویسی: همیشه دعوا قبل از تورنمنت‌ها داغ می‌شود
درخصوص این دعوای بی‌پایان نخواستیم یک‌طرفه به قاضی رفته و کسی را متهم کنیم بلکه سعی کردیم با یک نگاه کارشناسی به ماجرا نگاه کرده و این سوال را از یکی از اهالی خانواده فوتبال هم بپرسیم که راهکار وی برای آرامش فوتبال ایران و تیم ملی در فاصله 40 روز مانده تا جام ملت‌های آسیا چیست؟در همین زمینه عبدالله ویسی به «فرهیختگان» گفت: «معمولا قبل از هر تورنمنتی اتفاقات این‌چنینی رخ می‌دهد، دلیل آن را هم من نمی‌دانم و باید صاحبان سخن و متولیان اصلی ورزش کشور در این خصوص ورود کرده و چرایی ماجرا را بررسی کنند. قبل از جام ملت‌ها، جام‌جهانی، انتخابی المپیک و... چنین حواشی‌ای همیشه به وجود آمده است. اما چرا؟ چه کسی مقصر است و چه کسی می‌خواهد بهانه‌ای داشته باشد برای اتفاقات بعدی که شاید به نفع ما نباشد.این مسائل زننده شده و از مد افتاده است. مردم ما هم اینقدر باهوش هستند که خوب و بد اتفاقات اطراف‌شان را چه ورزشی، چه سیاسی و چه در هر زمینه دیگری تشخیص بدهند. هرچند برخی مواقع می‌خواهیم آنها را گول بزنیم که به همین سادگی مردم گول نمی‌خورند و همه چیز را خوب می‌فهمند. به همین دلیل این اتفاقات و حواشی برازنده تیم ملی و فوتبال ایران نیست.

امروز بازیکنان خوبی در سطح اول فوتبال دنیا داریم و حتی آنهایی که در ایران هستند نیز در سطح بالایی قرار دارند و باید قدر داشته‌ها و منابع خود را به بهترین شکل ممکن بدانیم اما اینکه بخواهیم هر روز برای تیم ملی از هر طریقی از مربیان تیم ملی گرفته تا مسئولان و رسانه‌ها داستان درست کنیم، امر مطلوبی به شمار نمی‌رود و دودش به چشم فوتبال کشور می‌رود.»وی درباره اینکه راهکارش برای پایان اختلافات بین کی‌روش و برانکو چیست؟ گفت: «فوتبال ایران و به تبع آن، تیم ملی به آرامش نیاز دارد. در هر صورت فوتبال ما از این اختلافات ضرر می‌کند و این حاشیه‌ها خوب نیست و اصلا این دعواها را در حد فوتبال‌مان نمی‌دانم. امیدوارم مسئولان و ریش‌سفیدان به این ماجرا ورود کرده و آن را حل کنند. فراموش نکنیم که حدود یک ماه تا آغاز جام ملت‌های آسیا باقی مانده و این اختلافات در این فاصله دردی را از تیم‌ملی و حتی باشگاه‌ها دوا نمی‌کند.»

فکر مردم باشیم
ویسی درباره اینکه شاید کی‌روش توقع نداشت که برانکو دو سال پیش انتقادهای تندی را علیه وی مطرح کند و همین مساله باعث شده که این دعوا تا امروز ادامه داشته باشد، تصریح کرد: «مربیان تیم ملی بالاخره یک روز می‌روند و این تیم ملی است که ماندنی و برای مردم محسوب می‌شود.امروز در شرایط خوب اقتصادی نیستیم و مطمئنا این تیم هست که می‌تواند در چنین روزهایی مردم را شاد کند. تنها مقوله‌ای که می‌تواند به خوبی مردم را خوشحال کرده و باعث اتحاد ملی و انسجام اجتماعی شود، همین فوتبال است. همین فوتبال است که 70 میلیون ایرانی را به خیابان‌ها می‌کشاند و شور و شعف ملی به‌پا می‌کند. بنابراین باید به فکر مردم باشیم و در این بین منافع شخصی را کنار بگذاریم. هر چه که بوده را باید پایان داد و امروز فقط باید به موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا فکر کرد.»

سرمربی سابق استقلال خوزستان که با این تیم قهرمان ایران شد، درباره اینکه این اختلافات حتی بین هواداران نیز باعث دودستگی می‌شود، یادآور شد: «درست است و باز هم تاکید می‌کنم که فقط به خاطر همین هواداران و مردم باید اختلافات را کنار گذاشت و فقط به منافع ملی فکر کرد و تمام.»ویسی در پایان در پاسخ به این سوال که چرا برای بازی‌های تیم ملی، سرمربیان لیگ برتری به فراخوان کی‌روش توجهی نکردند، گفت: «اگر احترام متقابل بین طرفین باشد، این احترام هم پایدار می‌ماند اما اگر این موضوع یک‌طرفه باشد، می‌شود مانند همان اتوبان یک‌طرفه معروف! در هر صورت مربیان ما هم یک چیزهایی می‌فهمند و این‌طور نیست که از زیر بوته آمده باشند! بنابراین به مربیان هم بر می‌خورد و اتفاقات ناگوار بعدی رخ می‌دهد. الان این اتوبان یک‌طرفه است و داستان‌های بعدش روالی طبیعی و عادی به شمار می‌رود!»
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: برانکو کی روش