به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۱۶۵۶۷۲

اطلاعیه گروه بهمن درباره علت عدم تحویل خودرو‌ها

محمد ضرابیان اخیرا مدیرعامل بهمن موتور شد
محمد ضرابیان اخیرا مدیرعامل بهمن موتور شد
گروه اقتصادی: شرکت بهمن موتور در اطلاعیه‌ای نوشت: در پی سوالات برخی از مشتریان محترم درخصوص مسائل و مشکلات بروز یافته که اخیرا دامنگیر صنعت خودروی کشور شده و به تبع آن شرکت بهمن موتور نیز از آن مستثنی نبوده است، این شرکت اطلاعیه ای را به شرح ذیل منتشر کرد: شرکت بهمن موتور با بیش از 65 سال سابقه فعالیت در صنعت خودرو سازی کشور،همواره در جهت مشتری مداری گام برداشته و رضایت مشتریان محترم را در اولویت برنامه های خود قرار داده است، در این شرایط نیز برآنیم تا با مدیریت شرایط، از بحران به وجود آمده گذر نماییم.

با اعمال تحریم های صنعت خودرو کشور که شرکت های طرف قرارداد خارجی به پیروی از این سیاست، فعالیت های خود در ایران را به تدریج کمرنگ نموده اند، تولیدات این شرکت نیز کاهش قابل توجهی داشته که این امر منجر به بروز تاخیر در تحویل برخی از محصولات به مشتریان محترم شده است. ضمن پوزش از مشکلات به وجود آمده  به اطلاع می رساند:
- در حال حاضر تحویل خودروهای تکمیل وجه شده مشتریان محترم بر اساس اولویت های ثبت نام در دست اقدام است.
- مذاکره با شرکت های طرف قرارداد خارجی در خصوص رفع مشکلات تولید ادامه دارد و به محض رفع مشکلات تامین، نسبت به تولید و تحویل خودروها مطابق قرارداد تنظیمی با مشتریان محترم اقدام خواهد شد.
- مطابق قراردادهای فروش که بر مبنای ضوابط و رعایت حقوق مصرف کنندگان تنظیم شده است، تا زمان ارسال دعوتنامه مشتریان محترم، به وجه پیش پرداخت، سود مشارکت و جریمه دیرکرد مطابق مفاد مندرج در قرارداد، تعلق خواهد گرفت.
- مطابق قرارداد تنظیمی با مشتریان محترم، مبنای محاسبه قیمت خودرو ، قیمت مصوب شرکت می باشد که تعیین قیمت محصولات بر اساس قیمت تمام شده محصولات ناشی از خرید مواد اولیه بر اساس قیمت رسمی ارز در سیستم بانکی در زمان تسویه اسناد اعتباری خرید خارجی ، ترخیص کالا و همچنین اثرات ناشی از تغییر شاخص های اقتصادی متاثر بر عوامل تولید صورت می گیرد.
- در صورتیکه هر یک از مشتریان محترم به هر دلیل درخواست وجه پیش پرداخت خود را داشته باشند، می توانند با ارائه درخواست انصراف از خرید خود، مبلغ واریزی به همراه سود مشارکت و جرائم تاخیر دریافت کنند.
مرجع : فارس