به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۱۶۵۷۷۱
جهانگیر هدایت، برادرزاده‌ی صادق هدایت:

بهروز افخمی متخصص هموسکسولوژیست!

بهروز افخمی متخصص هموسکسولوژیست!
گروه فرهنگي: جهانگیر هدایت، برادرزاده‌ی صادق هدایت در یادداشتی با عنوان «گنبد شبکه سه سر منار صادق هدایت» که در صفحه‌ی فیس بوک خود منتشر کرد، به اظهارات مطرح شده علیه صادق هدایت در برنامه‌ای که از شبکه‌ی سوم صدا و سیما پخش شد، واکنش نشان داد. در این برنامه بهروز افخمی ادعا کرد که صادق هدایت همجنسگرا است و این موضوع واکنش‌های فراوانی را در فضای مجازی به دنبال داشت.
متن این یادداشت در ادامه می‌آید:
روز جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ برنامه‌ای برای توهین به صادق هدایت از شبکه ۳ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد. در این برنامه من به عنوان برادرزاده‌ی او و یک مثلا نویسنده به عنوان توهین کننده‌ی فرعی و یک سینماگر به عنوان توهین کننده‌ی اصلی شرکت داشتیم. مرا با دروغ کشاندند توی کار.
از شبکه سه تلفن کرده و درخواست کردند مصاحبه و فیلم‌برداری درباره صادق هدایت داشته باشند. من گفتم شما که فقط به صادق هدایت بد و بیراه می‌گوئید گفتند حالا تغییر رویه داده‌ایم!
در نتیجه ۵ نفر کارکنان رادیکال ۳ شبکه ۳ به دفتر من تشریف‌ فرما شده ۳ ساعت با من درباره‌ی صادق هدایت مصاحبه کردند. این برنامه با تغییر روز و ساعت روز جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۰ پخش شد. ولی تغییر روز و ساعت را به من اطلاع ندادند. چهره‌های اصلی این برنامه ۳ نفر بودند. من به عنوان قوم و خویش نزدیک صادق هدایت که علت حضور من گول زدن مردم بود که بگویند نزدیکان صادق هدایت هم در برنامه حضور دارند. یک آقائی که مثلا نویسنده حاضر در صحنه بود. طبیعی است هیچ نویسنده معتبری در این مملکت حاضر نبود بیاید در این برنامه به صادق هدایت توهین کند ولی این آقا در حدی بود که می‌توانست این توهین به ادب و فرهنگ و نویسندگی زبان فارسی را اجرا کند! نفر سوم سینماگری بود به نام بهروز افخمی. این سینماگر ماموریت مهمی داشت که تقریبا هرچه از دهنش درمی‌آید به صادق هدایت بگوید که گفت.
در خلال ۳ ساعت مصاحبه‌ای که من داشتم فقط حدود ربع ساعت گفته‌های من را گزینشی پخش کرده و مطالب را نامربوط به هم‌دیگر پیوند زده آنچه درباره آثار و نبوغ صادق هدایت گفته بودم حذف کرده و ۳ ساعت مصاحبه رفت بالای گنبدی که بر سر مناری ساخته شد و به من دروغ گفتند. مطلقا تغییر رویه‌ای در کانال سه پیش نیامده بلکه بدتر هم شده است. آنچه درباره بوف کور، مسافرت به هند، ممنوع القلم شدن، کارهای صادق هدایت درباره فلکلور، شکوه و گل‌باران مزار هدایت به مدت ۳۷ سال و شهرت و معروفیت و ترجمه آثار هدایت به ۳۲ زبان در ۷۰ کشور و امثالهم گفتم شبکه ۳ که گفته بود تغییر رویه داده در نهایت بی‌نظمی حذف کرده بود. آقای نویسنده در همان اوائل کار فرمودند صادق هدایت بعد از خودکشی نوشت: کار احمقانه‌ای کردم. دروغ گفت کارت‌پستال موجود است او نوشت: “یک دیوانگی کردم به خیر گذشت”
از همین‌جا قدر و قیمت و صلاحیت مثلا نویسنده آشکار می‌شود.
اما سینماگر که تخصص بالائی در هموسکسولوژی دارد. بهروز افخمی منکر همه برنامه‌های صادق هدایت شد و تا توانست از بی‌هنری و بداخلاقی و انحراف او سخن گفت.
البته این آقا در برنامه سینمای ۷ قبلا سوابق مشعشعی داشتند که داستان برملا شد و از آن گذشته فرمودند تمام کسانی که در جشنواره کن شرکت می‌کنند هم‌جنس باز هستند. این سینماگر بی‌اطلاع نمی‌داند ۲۵۰۰ نفر از بزرگترین هنرمندان فعلی در دنیا هم‌جنس‌باز هستند و اصولا این موضوع در دنیا نه تنها قباحتی ندارد بلکه اجازه ازدواج هم به آن‌ها داده شده و تمایلات جنسی افراد مربوط به خودشان است و فضولی کار آن‌ها به هیچ‌کس نیامده است.
زمانی در یکی از هفته‌ نامه‌ها مطلبی درباره هدایت چاپ شد که او را «دشمن زن» نامیده بودند، هدایت با پرخاش و خشم گفت: کی جاکشی کردند و خانم آوردند که من رد کردم و نپذیرفتم؟ منتظرند به شهر نو بروم، یا توی خیابان زاغ سیاه زن و دختر مردم را چوب بزنم، وشگون بگیرم و فحش بشنوم تا معلوم شود دشمن زن نیستم! (نقل از یزدان‌بخش قهرمان)
سینماگر اصرار زیاد داشت که صادق هدایت هم‌جنس‌باز بوده. البته من می‌گویم که چنین نیست او در پاریس یک معشوقه فرانسوی داشت و چون در خانه پدر این دختر اطاقی داشت به دختر بسیار نزدیک بود و مطمئنا نون بیار کباب ببر بازی نمی‌کردند! وقتی نمی‌تواند فیلم خوب بسازد وارد وادی هم‌جنس‌بازی و تهمت و افترا می‌شود.
در تهران هم دوست دخترهای صادق را می‌شناسم از این گذشته تمایلات جنسی هر شخص اگر به صورت تجاوز به حقوق سایرین نباشد به خود او مربوط است و فضولیش به هیچکس نیامده است. بعد سینماگر گفت اگر ۱۰ داستان‌نویس ایران را بخواهیم نام ببریم صادق هدایت جزء آن‌ها نیست. بوف کور را نفی کرد و اصولا منکر معروفیت و نبوغ صادق هدایت شد.
همه‌چیز آرومه، ما چقدر خوش‌حالیم! واقعا شبکه ۳ به درد دل مردم رسید و با فاش کردن مشکلات ادبی و بی‌ادبی صادق هدایت این همه دلواپسی و مشکلات مردم را تسکین داد که بفهمند صادق هدایت دگرباش بوده، سواد درست حسابی نداشته، تمام کتاب‌هایش برای در کوزه خوب هستند و …
به قول پروفسور دانشگاه کمبریج صادق هدایت شناسنامه ادبی معاصر ماست. تنها نویسنده ایران که آثارش به ۳۲ زبان ترجمه و مردم بیش از ۷۰ کشور آن‌ها را ستوده‌اند.
تنها نویسنده معاصر ایران که آبرو و حیثیت ادبیات این مملکت است و نمایش یک سناریوی بسیار ناشیانه برای خدشه‌دار کردن شهرت و اعتبار او نه تنها کوچکترین اثری ندارد بلکه یک‌بار دیگر خصومت با فرهنگ و ادب و بزرگان این سرزمین را به اثبات می‌رساند. نمی‌دانند چگونه باید انتقاد کنند، چگونه باید روشنگری کنند و حدود ۴۰ سال است تلوزیون در هر فرصتی بر علیه صادق هدایت خیمه‌شب بازی ساخته و نه تنها نتیجه‌ای نگرفته بلکه او بیشتر و بیشتر توسط مردم و مخصوصا جوانان ایران مورد عشق و احترام و تجلیل و بزرگداشت قرار گرفته است.
من از کانال ۳ بسیار متشکرم که با تولید چنین برنامه شکوهمندی باعث شدند هزاران نفر در شبکه‌های اجتماعی از این برنامه و مخصوصا سینماگر با ادب خوش‌ بیان به طور باید و شاید تشکر کنند. اگر یک میلیارد تومان خرج کرده بودم برای عمویم صادق هدایت این چنین تبلیغ و تقدیر و حمایت و پشتیبانی نشده بود. متشکرم.