به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۰۹ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۱۶۵۸۵۳

حمله هوايي گسترده اسرائیل به حومه دمشق

گروه بين‌الملل: هواپیماهای ارتش اسرائیل شامگاه پنجشنبه مناطق گسترده‌ای از حومه دمشق، پایتخت و قنیطره در جنوب سوریه را مورد حمله قرار دادند.
حمله هوايي گسترده اسرائیل به حومه دمشق
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش کرد پدافند هوایی این کشور شامگاه پنجشنبه با شلیک به سوی اهداف دشمن در آسمان حومه دمشق، آن‌ها را سرنگون کرده اند. این منبع خبری رسمی بدون ذکر جزئیات بیشتر نوشته است دشمن نتوانست هیچکدام از اهداف خود را در این حمله محقق کند. بنا بر این گزارش، درگیری در آسمان منطقه الکسوه، در حومه جنوبی دمشق روی داده است. با این حال خبرگزاری فرانسه به نقل از رامی عبد‌الحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش کرد صدای چندین انفجار مهیب در جنوب سوریه و در منطقه قنیطره به گوش رسیده است.

بنا بر این گزارش، انبار مهمات حزب‌الله لبنان و نیروهای ایرانی حاضر در سوریه هدف این حملات بوده اند. از سوی دیگر سخنگوی ارتش اسرائیل گزارش‌ ریانوستی روسیه درباره ساقط شدن یک فروند جت جنگنده این کشور در آسمان سوریه را تکذیب کرد. دقایقی پس از انتشار خبر درگیری در آسمان دمشق، خبرگزاری رویانوستی روسیه به نقل از مقام‌‌های ارشد نظامی سوریه گزارش کرد پدافند ارتش عربی سوریه یک هواپیمای نظامی و چهار موشک ارتش اسرائیل را در آسمان رهگیری و ساقط کرده است.
 
روزنامه هاآرتص هم به نقل از منابع ارتش خبر داد سوریه به سوی بلندی‌های جولان موشک شلیک کرده است.  شبکه خبری i24 اسرائیل گزارش کرد یک جسم فلزید در جولان تحت کنترل اسرائیل فرود آمده است. به گفته این منبع ارتش اسرائیل تحقیق در این باره را آغاز کرده است. پس از سقوط یک فروند هواپیمای روسی در منطقه لاذقیه سوریه در سپتامبر ماه گذشته، روسیه سامانه دفاع موشکی اس‌۳۰۰ را به سوریه منتقل کرد. از آن زمان تاکنون، این نخستین حمله گسترده اسرائیل به خاک سوریه به شمار می‌رود.
برچسب ها: اسرائیل دمشق