به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۰۹ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۱۶۵۸۵۸
توسط استاندار و دادگستری خوزستان

خبر شکنجه «اسماعیل بخشی» تکذیب شد

گروه جامعه: استاندار خوزستان با تکذیب شایعه ضرب و شتم نماینده بازداشتی کارگران نیشکر هفت تپه و انتقال وی به بیمارستان گفت: این کارگر در سلامت کامل است و مردم و کارگران نسبت به این حاشیه سازی‌ها بی‌توجه باشند.
خبر شکنجه «اسماعیل بخشی» تکذیب شد
غلامرضا شریعتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اخبار منتشره درباره ضرب و شتم نماینده بازداشتی کارگران نیشکر هفت تپه و انتقال وی به بیمارستان اظهار کرد: این خبر صحت ندارد و کارگر بازداشتی در صحت و سلامت کامل است. وی افزود: این اخبار حاشیه‌سازی هایی است که برای کارگران ایجاد می شود اما کارگران نیشکر هفت تپه به این مسایل توجه نکنند. استاندار خوزستان تصریح کرد: در خصوص کارگران بازداشت شده نیاز به بررسی و تحقیقات بیشتری وجود دارد و به محض اتمام تحقیقات، اطلاعات جدید و کامل را به مردم و کارگران خواهیم رساند. روز گذشته شایعاتی در خصوص شکنجه و ضرب و شتم اسماعیل بخشی و انتقال وی به بیمارستان در فضای مجازی و برخی از رسانه ها منتشر شده بود. وی یکی از کارگران نیشکر هفت تپه است که در بازداشت به سر می برد.

اطلاعیه دادگستری خوزستان
متن اطلاعیه به اين شرح است: بدینوسیله به اطلاع عموم می‌‌‌رساند اخبار منتشره در اکانت‌‌های وابسته به بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌‌سی و سایر خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری بیگانگان دال بر خونریزی بر اثر شکنجه کارگر بازداشتی شرکت کاغذسازی هفت‌‌تپه، آقای اسماعیل بخشی و وخامت حال وی، در راستای تشویش اذهان عمومی و تخریب قوه قضاییه بوده و به شدت تکذیب می‌‌گردد. لازم بذکر است که متهم فوق‌‌الذکر در جریان رسیدگی مقدماتی از تمام حقوق قانونی برخوردار بوده و پنجشنبه ۸ آذرماه ۹۷ نیز با خانواده خود تماس تلفنی برقرار نموده است. تحقیقات از متهم به صورت مستقیم تحت نظر مقام قضایی در حال انجام و هرگونه خبری دال بر وخامت حال نامبرده به شدت تکذیب می‌گردد.

روز گذشته هم رییس دادگستری شوش شکنجه اسماعيل بخشى، نماینده بازداشتی کارگران هفت تپه را تکذیب کرد، ذيروز سندیکای کارگران هفت‌تپه اعلام کرده بود: اسماعیل بخشی از ناحیه سر و صورت ضربات متعددی وارد، بطورى که صورتش کبود و متورم شده است. در اثر شكنجه شديد او دچار خونریزی معده شده است و به دلیل شرایط خطرناک جسمی، نیروهای امنیتی او را به یکی از بیمارستان های اهواز منتقل کرده‌اند.
 
اظهارات وکیل کارگران نیشکر هفت‌تپه
گروه سياسي: کارگران هفت‌تپه به رغم بیانیه مجمع نمایندگان کارگری امروز جمعه ۹ آذر نيز به اعتصاب و اعتراض خود در شوش با شعار "کارگر زندانی آزاد باید گردد" ادامه دادند و همزمان، وکیل کارگران گفت: هنوز دلیل بازداشت علی نجاتی از اعضای سندیکای کارگردان این کارخانه مشخص نیست.
 
اظهارات وکیل کارگران نیشکر هفت‌تپه
 فرزانه زیلابی در گفت وگو با ایرنا افزود: امروز عده ای بدون اینکه حکمی داشته باشند به منزل نجاتی رفته و ضمن دستگیری موکلم، فرزند و مهمان او را نیز بازداشت کردند. این وکیل دادگستری اضافه کرد: با توجه به اینکه افراد مراجعه کننده به منزل نجاتی، حکمی مبنی بر جلب او را ارائه نکردند، طبیعتا موکل من مقاومت کرده و با افرادی که هیچگونه حکمی نداشته اند، درگیر شده است. زیلابی با اظهار بی اطلاعی از آخرین وضعیت نجاتی گفت: فرزند موکلم و همچنین مهمان او، ساعاتی پس از بازداشت با قرار کفالت آزاد شدند.

وکیل نجاتی تصریح کرد: مشخص نیست که این شخص به خاطر اجرای محکومیت قبلی چهار ماه حبس بابت عنوان اتهامی تبلیغ علیه نظام بازداشت شده یا علت بازداشت وی موضوع دیگری است. زیلابی همچنین درباره بازداشت اسماعیل بخشی یکی از کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه افزود: به واسطه دسترسی نداشتن به موکلم، انتقال او به بیمارستان و اینکه مورد شکنجه قرار گرفته یا خیر را تایید یا تکذیب نمی کنم.

به گفته زیلابی پرونده کارگران نیشکر هفت تپه 20 متهم دارد که پرونده 15 نفر از متهمان در شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شوش به اتهام اخلال در نظم عمومی در دست رسیدگی است. این وکیل دادگستری افزود: پرونده 5 نفر از متهمان که اتهام دو نفر از آنها اخلال در نظم عمومی، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی بوده در شعبه اول دادیاری داسرای عمومی و انقلاب شوش در حال رسیدگی است.