کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اظهارات وکیل کارگران نیشکر هفت‌تپه

9 آذر 1397 ساعت 13:43

گروه سياسي: کارگران هفت‌تپه به رغم بیانیه مجمع نمایندگان کارگری امروز جمعه ۹ آذر نيز به اعتصاب و اعتراض خود در شوش با شعار "کارگر زندانی آزاد باید گردد" ادامه دادند و همزمان، وکیل کارگران گفت: هنوز دلیل بازداشت علی نجاتی از اعضای سندیکای کارگردان این کارخانه مشخص نیست.


 فرزانه زیلابی در گفت وگو با ایرنا افزود: امروز عده ای بدون اینکه حکمی داشته باشند به منزل نجاتی رفته و ضمن دستگیری موکلم، فرزند و مهمان او را نیز بازداشت کردند. این وکیل دادگستری اضافه کرد: با توجه به اینکه افراد مراجعه کننده به منزل نجاتی، حکمی مبنی بر جلب او را ارائه نکردند، طبیعتا موکل من مقاومت کرده و با افرادی که هیچگونه حکمی نداشته اند، درگیر شده است. زیلابی با اظهار بی اطلاعی از آخرین وضعیت نجاتی گفت: فرزند موکلم و همچنین مهمان او، ساعاتی پس از بازداشت با قرار کفالت آزاد شدند.

وکیل نجاتی تصریح کرد: مشخص نیست که این شخص به خاطر اجرای محکومیت قبلی چهار ماه حبس بابت عنوان اتهامی تبلیغ علیه نظام بازداشت شده یا علت بازداشت وی موضوع دیگری است. زیلابی همچنین درباره بازداشت اسماعیل بخشی یکی از کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه افزود: به واسطه دسترسی نداشتن به موکلم، انتقال او به بیمارستان و اینکه مورد شکنجه قرار گرفته یا خیر را تایید یا تکذیب نمی کنم.

به گفته زیلابی پرونده کارگران نیشکر هفت تپه 20 متهم دارد که پرونده 15 نفر از متهمان در شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شوش به اتهام اخلال در نظم عمومی در دست رسیدگی است. این وکیل دادگستری افزود: پرونده 5 نفر از متهمان که اتهام دو نفر از آنها اخلال در نظم عمومی، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی بوده در شعبه اول دادیاری داسرای عمومی و انقلاب شوش در حال رسیدگی است.


 


کد مطلب: 165875

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/165875/اظهارات-وکیل-کارگران-نیشکر-هفت-تپه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir