به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۱ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۱۶۵۹۸۴

روسیه در ماه شهرک‌سازی می‌کند

گروه علم و فناوری: سازمان فضایی روسیه موسوم به روسکاسموس از یک برنامه سه مرحله‌ای برای نصب یک مدارگرد در مدار ماه، فرود بر ماه و ساختن سکونتگاه در آن تا سال ۲۰۴۰ خبر داد.
روسیه در ماه شهرک‌سازی می‌کند
مسابقه برای اقامت در ماه آغاز شده است.روسکاسموس(Roscosmos) اعلام کرده است که ساختن اقامتگاه در کره ماه طی دو دهه آتی از اولویت‌های اصلی این سازمان فضایی خواهد بود.این سازمان استراتژی خود که شامل سه مرحله است را اعلام کرده است. ابتدا ارسال یک مدارگرد به مدار ماه، سپس فرود بر ماه و بعد هم ساخت یک اقامتگاه در این قمر.علاقه انسان به اقامت در ماه در درجه اول با این واقعیت مرتبط است که مناطق منحصر به فردی با شرایط مطلوب برای احداث پایگاه‌های قمری بر روی این قمر کشف شده است. اجرای این برنامه طی چندین مرحله تا سال ۲۰۴۰ تکمیل خواهد شد.مرحله اول این برنامه شامل ارسال یک ماژول است که به دور ماه خواهد چرخید. روسیه ممکن است از عناصری از ایستگاه فضایی بین‌المللی، به ویژه ماژول "نودال" (ماژول مربوط به تحقیقات انرژی) و فضاپیمای سرنشین‌دار استفاده کند.انتظار می‌رود که این ماژول‌ها تا سال ۲۰۲۲ بر روی ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل و سپس به مدارگرد ماه منتقل شوند.روسیه در سال ۲۰۱۶ با ایالات متحده توافق کرده است که یک ایستگاه قمری در مدار ماه راه‌اندازی کنند، اما اوایل امسال روسکاسموس اشاره کرد که ممکن است از این برنامه مشترک خارج شود.

مرحله دوم این طرح، مربوط به قدم گذاشتن فضانوردان روسی برای اولین بار به سطح ماه است.تا به امروز، ایالات متحده آمریکا تنها کشوری است که توانسته است انسان را به ماه بفرستد. اتحاد جماهیر شوروی نیز برنامه خود به همین منظور را در اواسط دهه ۷۰ پس از آنکه در پرتاب چهار موشک ناموفق بود و منفجر شدند، رها کرد.مرحله دوم به روسیه توانایی پرتاب‌های سرنشین‌دار به ماه را می‌دهد تا اولین عناصر ساخت اقامتگاه در ماه را به این قمر منتقل کند. انتظار می‌رود این کار از سال ۲۰۲۵ آغاز شود و تا سال ۲۰۳۵ ادامه یابد.مرحله سوم و نهایی هم ساخت اقامتگاه در ماه است. روسکاسموس همچنین کاوشگرهای انسانی و رباتیک را برای کاوش به ماه خواهد فرستاد.این اولین بار نیست که روسیه در مورد اقامت در ماه صحبت می‌کند. سازمان فضایی روسیه در سال ۲۰۱۷ شروع به استخدام فضانوردان برای ماموریت‌های برنامه‌ریزی شده به ماه کرد."دیمیتری راگوزین" رئیس روسکاسموس گفته است که اسناد نهایی برنامه ماه روسیه تا ماه فوریه تکمیل خواهد شد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: کره ماه