به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۱ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۱۶۶۰۱۴

پنج تیم، یک جام و سه سهمیه آسیایی

گروه ورزشی: چهاردهمین هفته از لیگ هجدهم هم به پایان رسید و به زودی نیم‌فصل اول این رقابت‌ها به پایان می‎‌رسد و قهرمان نیم‌فصل مشخص می‌شود.
پنج تیم، یک جام و سه سهمیه آسیایی
با نگاهی به جدول رقابت‌ها، می‌توان از تیم‌های سپاهان، پدیده، پرسپولیس، تراکتورسازی و استقلال به عنوان اصلی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی و سهمیه آسیایی نام برد.رقابتی که در هفته‌های اخیر آغاز شده و پیش‎بینی می‌شود در نیم‌فصل دوم رقابت‌ها به اوج خود برسد. در زیر بررسی داریم از وضعیت این پنج تیم برای ادامه رقابت‌ها:

سپاهان
زردپوشان اصقهانی در ابتدای فصل و با برگرداندن امیر قلعه‌نویی به نیمکت تیم‌شان هدفی به جز قهرمانی در این رقابت‌ها نداشته‌اند. سپاهان که در ابتدای فصل خریدهای پر سر و صدایی داشت این روزها در صدر جدول قرار دارد و بعید است به راحتی این جایگاه را به دیگر تیم‌ها واگذار کند.تیم قلعه‌نویی این هفته هم از سد دیگر تیم مدعی یعنی پدیده گذشت و برای دیگر مدعیان خط و نشان کشید. سپاهانی‌ها در این فصل تیمی کوبنده نشان داده‌اند و با 26 گل زده صاحب بهترین خط حمله لیگ برتر نیز هستند.نکته جالب در مورد زردپوشان دیار زاینده‌رود این است که آنها با 29 امتیازی که دارند، به اندازه کل فصل گذشته امتیاز کسب کرده‌اند. سپاهان علاوه بر دیدار هفته پانزدهم مقابل استقلال خوزستان یک دیدار عقب‌افتاده هم مقابل پرسپولیس دارد و شانس اول قهرمانی نیم‌فصل اول لیگ هجدهم است.

پدیده
بدون شک میهمان ناخوانده بالانشینان جدول تیم پدیده است. این تیم با مربیگری یحیی گل محمدی فوتبالی فراتر از استانداردهای آسیا بازی می کند و تیمی یک دست و جذاب نشان داده است. مشهدی ها که کمتر کسی پیش بینی چنین نتایجی را برای آنها می کرد در رده دوم جدول قرار دارند و قطعا از رقابت برای کسب سهمیه آسیایی و حتی قهرمانی پا پس نخواهند کشید.سبک بازی یحیی گل‌محمدی کاملا مشخص است. احاطه کامل بر بازی با مالکیت توپ بالا، بردن دوئل‌های تن به تن، طراحی حملات زیاد روی دروازه حریف و مشارکت تمام بازیکنان در فاز دفاعی و هجومی.سبکی که فعلا، مشهدی را به یک ماشین برد تبدیل کرده است. پدیده در هفته پانزدهم به مصاف ماشین سازی خواهد رفت و یک بازی عقب افتاده هم مقابل استقلال داردو در صورت لغزش سپاهان می تواند قهرمان نیم فصل اول رقابت ها شود.

تراکتورسازی
تبریزی ها که ابتدای فصل و با هزینه زیاد تیم پرستاره ای بستند و جان توشاک معروف را هم به تیمشان آوردند، شروع جالبی در لیگ برتر نداشتند؛ ولی با جدایی توشاک و سرمربیگری تقوی روند رو به رشد تراکتورسازی هم آغاز شد و آنها خیلی زود به بالای جدول رسیدند.سرخپوشان تبریزی که این روزها و با مشکل جدایی مهاجمان خارجی خود دست و پنجه نرم می کنند طبق گفته سرمربیشان در این فصل به کسب سهمیه آسیایی هم قانع هستند. آنها قطعا در تعطیلات نیم فصل به دنبال خرید جانشین برای استوکس و اروین خواهند بود و در این میان از مهدی طارمی که در الغرافه وضعیت جالبی ندارد هم به عنوان یکی از گزینه ها یاد می شود.

پرسپولیس
قهرمان دو فصل اخیر فوتبال ایران امسال هم تیمی مدعی نشان داده است. پرسپولیس برانکو که به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات به شدت دچار کمبود مهره است، هم چنان می برد و خود را با تیم های بالای جدول نزدیک می کند.پرسپولیس برانکو که با وجود قهرمانی های پیاپی هنوز اشباع نشده و برای عناوین بیشتر تلاش می کند، در نیم فصل دوم و با اضافه شدن خریدهای جدیدی چون ترابی، شیری، رفیعی و شریفی می تواند به تهدیدی جدی برای دیگر تیم ها تبدیل شود.پرسپولیسی ها در این فصل با تنها 4 گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ برتر را دارند ولی در گلزنی با تنها 12 گل آمار جالبی ندارند. آنها دو بازی عقب افتاده مقابل تیم های اصفهانی سپاهان و ذوب آهن دارند و در هفته پانزدهم باید به مصاف پارس جنوبی جم بروند. پرسپولیس با کسب پیروزی در این سه بازی ممکن است به قهرمان نیم فصل اول رقابت ها تبدیل شود!

استقلال
پس از چند ماه پر التهاب، اکنون به نظر می رسد استقلال و وینفرد شفر به یک آرامش نسبی رسیده اند. آبی ها که فصل را با نتایجی نه چندان خوب آغاز کرده بودند، این روزها در وضعیت بهتری قرار دارند و خود را به بالای جدول نزدیک کرده اند. استقلال که این هفته به دومین برد پیاپی خود دست یافت، اکنون در رده پنجم جدول قرار دارد و در نیم فصل دوم می تواند به تهدیدی جدی برای دیگر تیم ها در راه کسب مقام قهرمانی و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شود.آبی ها در نیم فصل هم تغییر خواهند داشت و از حالا اضافه شدن شجاعیان، کریمی و آقاخان که به دلیل مصدومیت از لیست این تیم خط خورده بودند قطعی است، علاوه بر این نفرات احتمالا شاهد خرید بازیکنان جدید هم خواهیم بود
مرجع : آی اسپورت