کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زادگاه من تهران است؛ کوچه‌های این شهر را می‌شناسم

حناچي: تهران شهری برای همه خواهد شد

11 آذر 1397 ساعت 12:41


گروه جامعه: پیروز حناچی، شهردار منتخب پایتخت پس از ادای سوگند در صحن علنی شورای شهر سخناني بيان كرد كه چكيده آن را مي‌خوانيد:
* امروز سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس، شهادت میرزا کوچک خان جنگلی و روز جهانی معلولین است که گرامی می‌داریم. در ادبیات و تاریخ ایران ‌به قدمت و وسعت تاریخی این سرزمین نکاتی را می‌بینیم که نقشه راه ماست. بسیاری از مسایل امروز بارها به اشکال مختلف در تاریخ تکرار شده است.
* اشاره می‌کنم به فرمایش شیخ ابوالحسن خرقانی که میفرماید هر که در این سرا درآید نانش دهید و از ایمانش نپرسید چه آن‌کس که به درگاه باری تعالی به جان ارزد، در درگاه خرقانی به نان ارزد.
* خداوند را متشکرم که توفیق خدمت در جایگاهی دیگر را در نظام مقدس فراهم کرد تا بتوانم پابوس خدمتگزار این شهر و همه شهروندانی باشم که می‌زیند و خداوند به آنها جان عرضه داشته است.
* پیش از من کسان دیگری هم در این مسند بودند. بعد از انقلاب نیز تعدادی بودند که بعضی به رحمت خدا رفتند.
* از همکار عزیزم جناب افشانی نیز تشکر می‌کنم که با التزام به قانون این ماموریت را به من سپردند. تشکر می‌کنم از رای اعتماد نمایندگان محترم شورا که به این کمترین اطمینان کردند و امیدوارم که شرمنده مردم نباشم.
* همچنین از مساعدت مقام معظم رهبری، رییس جمهور محترم، ریاست مجلس، نمایندگان مردم در مجلس به ویژه آقایان دکتر مطهری و دکتر عارف که زحمت زیادی کشیدند، تشکر می‌کنم. همچنین از وزرای محترم اطلاعات و کشور نیز قدردانی می‌کنم که به ماموریت خود عمل کردند و از رییس محترم دفتر رییس جمهور و همچنین صاحبان رسانه و ‌خود اصحاب که حساسیت داشتند و موضوعات را به اطلاع‌رسانی کردند. و از دوستان و همرزمانم قدردانی می‌کنم که یادآور روزهای خوش بودند و تنهایم نگذاشتند.
* تعامل قانونی عالمانه با اعضای شورای شهر و تلاش برای همکاری با سمن‌ها و نخبگان علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در اداره شهر ‌را مأموریت خود می‌دانم چرا که با همکاری آن‌هاست که می‌شود مشکلات را حل کرد.
* همکاری برای مطالبه حقوق شهروندان در حل مشکلات، توجه ویژه به مناطق محروم، پاسخگویی به نهادهای نظارتی، توجه به ابعاد پایداری در امور شهر، استفاده از حداکثر بضاعت تخصصی داخل و استفاده از تجربیات جهانی، تلاش برای تنظیم لوایح قانونی موثر از طریق کمیسیون کلانشهرها در دولت، مجلس و شورای عالی استان‌ها نیز از برنامه‌های من هستند.
* شعار من شهری برای همه بود که یکی از مصادیق آن توسعه قلمروی عمومی خواهد بود؛ این موضوع از اصلی‌ترین مصادیق عدالت است.
* حل مشکلات تهران فقط در‌ حوزه شهر تهران نیست. تهران پایتخت ام‌القرای جهان اسلام است. بخشی از مشکلات شهر از جنس حاکمیتی شده است و ‌باید همه‌مان تلاش کنیم تا حل شوند.
* زادگاه من تهران است؛ کوچه‌های این شهر را می‌شناسم؛ سوابق و تاریخ آن را می‌شناسم. داعیه استفاده از این شناخت را برای موارد خاص ندارم اما تلاش خواهم کرد که نهایت تخصص و شناختم را برای حل مشکلات تهران به‌کار گیرم.
* در خاتمه هفته بسیج را بزرگ می‌دارم که یادآور خاطره امام راحل است. امیدوارم خداوند ما را شرمنده شهدا نکند.


کد مطلب: 166023

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/166023/حناچي-تهران-شهری-همه-خواهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir