کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به علت لباسش در جشنواره فيلم

اتهام "تشویق به هرزگی" به بازیگر مصری

بي بي سي , 11 آذر 1397 ساعت 13:38


گروه هنري: رانیا یوسف، بازیگر معروف مصری به علت لباسی که در جریان جشنواره فیلم قاهره بر تن کرده رسما به "هرزگی" متهم شده و باید در دادگاه به این اتهام پاسخ دهد. او در واکنش به این اتهام رسمی گفته تصمیم‌اش برای پوشیدن این لباس احتمالا یک "اشتباه محاسباتی" بوده است.

خانم یوسف در این جشنواره یک لباس بلند مشکی توری برتن کرده بود که بخش تقریبا همه پاهای او را نمایان می‌کرد. در حالی که مخابره عکس‌های او با این لباس بسیاری را در مصر خشمگین کرده، برخی ماز مصری‌ها با دفاع از او گفته‌اند خانم یوسف باید برای انتخاب لباس آزاد باشد. یک مقام قضایی مصر به خبرگزاری فرانسه گفته در صورتی که خانم یوسف مجرم شناخته شود ممکن است با تحمل زندان حداکثر به مدت ۵ سال روبرو شود. رانیا یوسف پس از بالاگرفتن واکنش‌ها به این رویداد عذرخواهی کرده است.

این بازیگر ۴۴ ساله مصری گفته اگر عواقب و حواشی پوشیدن چنین لباسی را می‌توانست پیش بینی کند، از بر تن کردن آن صرف‌نظر می‌کرد. سمیر صبری و عمرو عبدالسلام، دو وکیلی هستند که علیه رانیا یوسف اعلام جرم کرده و او را به دادگاه کشانده‌اند؛ این دو وکیل در طرح دعاوی علیه چهره‌های هنری و سرشناس مصر شهرت دارند. صبری در همین رابطه به خبرگزاری فرانسه گفته: "لباس خانم یوسف با ارزش‌های اجتماعی، سنتی و اخلاقی ما مطابقت نداشت و بر همین اساس شهرت جشنواره و به ویژه اعتبار زنان مصری را خدشه‌دار کرد."

سندیکای هنرپیشگان مصر هم با انتشار بیانیه‌ای واکنش نشان داده و گفته: "ظاهر برخی از میهمانان موجب تضعیف جشنواره و انجمن ما شد." در پی بالا گرفتن این مناقشه، رانیا یوسف در شبکه های اجتماعی نوشت تصمیمش برای پوشیدن این لباس یک "اشتباه محاسباتی" بوده و او به درستی موضوع را "سبک و سنگین" نکرده است. او نوشت: "این نخستین بار بود که این لباس را می‌پوشیدم و هرگز تصور نمی‌کردم که منجر به بروز چنین خشمی شود. من همینجا تعهدم به ارزش‌های جامعه مصر را که در بطن آن پرورش یافته‌ام را تکرار می‌کنم."

دادگاهی در مصر سال گذشته شیما احمد، خواننده این کشور را به علت ظاهر شدن بروی صحنه با لباس زیر و خودرن موز روی صحنه به تحمل دو سال زندان محکوم کرد؛ هر چند کمی بعد حکم او به یک سال کاهش یافت. ژانویه امسال هم یک خواننده دیگر، لیلا آمر، به علت حرکات مناقشه‌برانگیزش در یک نماهنگ محکوم شد.


کد مطلب: 166032

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/166032/اتهام-تشویق-هرزگی-بازیگر-مصری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir