به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب : ۱۶۶۰۴

شستا حیاط خلوت هیچ‌کس نیست

گروه جامعه: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شستا حیاط خلوت هیچ کس نیست، اظهار کرد: هیات مدیره شستا باید در قبال وظایفی که برعهده دارد، پاسخگو باشد.
شستا حیاط خلوت هیچ‌کس نیست
علی ربیعی در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شستا که با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، برخی از اعضای هیات مدیره تامین اجتماعی و اعضای جدید هیات مدیره شستا برگزار شد، به سه راهکار اساسی در فعالیت‌های شستا اشاره کرد و گفت: شستا یک پدیده سیاسی نیست، بلکه یک بنگاه اقتصادی است و باید در حوزه بازار سرمایه، اقتصاد و فعالیت کسب و کار به فعالیت خود ادامه دهد. وی انتخاب مدیران غیرسیاسی و پاکدست را دومین راهبرد خود در فعالیت‌های شستا دانست و خاطرنشان کرد: بررسی دیدگاه‌ها و نقطه نظرات در مورد مدیران جدید سازمان تامین اجتماعی و شستا نشان می‌دهد که هیچ نقطه خاصی در مورد این افراد مطرح نیست و موضوع غیرسیاسی بودن، پاکدستی، تخصص، دلسوزی، اعتقاد به نظام و رهبری و پایبندی به برنامه‌های دولت در هلدینگ‌های شستا نیز به کار گرفته شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مدیران شستا را به دریافت نظرات مشاوره‌ای و کارشناسی دعوت کرد و گفت: باید در فعالیت بنگاه‌های اقتصادی تصمیمات تخصصی اتخاذ شود. ربیعی با بیان اینکه در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) هیچ صندلی سهم افراد آشنا نیست، اظهار کرد: مدیران این مجموعه در انتصابات خود نباید تحت تاثیر هیچ گونه سفارش و توصیه مقام‌های سیاسی قرار گیرند. وی در ادامه با اشاره به راهبرد سوم خود در ارتباط با فعالیت‌های شستا تاکید کرد: باید فعالیت‌های مطابق با برنامه را در دستور کار قرار داد و نگاه‌ها در شستا باید ملی بوده و با یک نگاه توسعه‌گرا در جهت تعاملات بین‌المللی گام برداشت و برای خود یک آرایش و ترکیب سبد سهام را تدوین کرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی توسعه منابع انسانی را از دیگر مولفه‌های مورد تاکید در شستا دانست وافزود: این شرکت باید با نهادهایی نظیر بانک مرکزی، دستگاه اجرایی و بورس تعاملات موثری داشته و در جهت ارتقاء سودآوری خود تلاش می‌کند.
ربیعی، در پایان قول داد تا بدنبال بهبود زندگی کارگران و بازنشستگان باشد.

محمد حسن
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۲:۵۸
درود بر عباد . . . (132109)
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۳:۱۰
خواهشمند است سوابق هیئت مدیره و مدیران تمام شرکت های زیرمجموعه شستا را در بیاورید، همین الان موارد زیادی از آقازاده ها را می شناسم که در سمت های مدیریتی حضور دارند... (132177)
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۳:۲۵
لعنت خداوند بزرگ بر کسانی که شستا را به عنوان حیاط خلوت و مرکز بده بستانهای سیاسی .و مادی و معاملات خود قرار دادند .چرا که این هلدینگ با این عظمت که مبالغ معتنابهی از ثروت آن به دست غارتگران چپاول شده است از حق بیمه پرداختی اجباری کارگران و زحمتکشانی به وجود آمده است که سال های سال عرق جبین ریختند جوانی خود را به پیری رساندند و یا هنوز مشغول انجام امور جانفرسا هستند تا هم امروز و هم فردای بهتری داشته باشند .و این ثروت ملی باید تا زمان های طولانی حفظ شود برای به روزی نسبی آیندگانی که مالک آنند و ضمنا به آن محتاجند .نه برای گردن کلفتان .زور مداران و آدمکشان و حق کارگر بخور ها و از خدا بی خبر ها لعنت بر آنها. آقای ربیعی .آقای روحانی عزیز متشکریم که نگذاشتید تمامش غارت شود.. (132157)
کهنه سرباز
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۳:۵۸
آقای ربیعی یه نگاهی هم به داخل وزارت کار بیاندازید و بررسی کنید سهمی که از سرانه های کارگران از تامین اجتماعی به وزارتکار داده میشود (سالانه میلیاردها تومن) در چه محلی و چگونه و با چه کنترلی هزینه میشود و چقدر روی آنمبالغ و هزینه ها نظارت فرا وزارتخانه ای وجود دارد؟؟؟؟
این مبالغ میلیاردی به جیب مدیران سطوح ستادی وزارتکار میرود تا از قلع قمع حقوق کارگران پرسشی نشود ؟؟؟؟
هم سازمان تامین اجتماعی و هم خانه کارگر و هم وزارت کار از این درصدهای ناچیز متنعم میشوند.....
(132168)