کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار خوزستان:

وضع "منبع آب" اهواز مثل بمب است

ایسنا , 11 آذر 1397 ساعت 14:33

گروه جامعه: استاندار خوزستان با بیان اینکه مناطق فرسوده در خوزستان تعداد زیادی دارند و در معرض خطر هستند، گفت: یکی از این مناطق، بافت فرسوده منبع آب اهواز است. این منطقه مثل بمب است. قبل از هر بارندگی از این منطقه بازدید می‌شود و در صورت لزوم برخی منازل تخلیه می‌شوند.


غلامرضا شریعتی در جلسه بازآفرینی شهری که امروز (11 آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت ستاد بازآفرینی شهری، اظهار کرد: طرح بازآفرینی شهری برنامه‌ای از سوی ریاست جمهوری است و مقرر شده است که در دولت دوم این طرح عملیاتی شود. اگر سرعت پیشرفت این طرح کم بوده به علت اختلافاتی است که در این زمینه وجود داشت.وی تصریح کرد: در حال حاضر جهت عملیاتی طرح بازآفرینی شهری یکپارچگی بیشتری در دولت ایجاد شده است؛ بنابراین باید دستگاه‌ها پای کار بیایند و عقب‌افتادگی‌ها در این زمینه جبران شوند.استاندار خوزستان تاکید کرد: طرح بازآفرینی شهری باید از تشکیل جلسه و ارائه تغییرها خارج شده و عملیاتی شود. همچنین طرح‌های دیگر در این زمینه باید انجام و مناطق مختلف مشخص شوند. باید شهرستان‌های دیگر که بافت فرسوده دارند این کار را در دستور کار قرار دهند و یک برنامه راهبردی ارائه شود.شریعتی عنوان کرد: حساسیت رئیس جمهور به اهمیت ستاد بازآفرینی شهری از بالا به پایین منتقل نشده است. در حالی که یکی از ملاک‌هایی ارزیابی مدیران در دولت، نوع نگاه و تعهدشان در بحث بازآفرینی شهری است.

استاندار خوزستان با اشاره به مناطق پرخطر مسکونی عنوان کرد: اگر خدای ناکرده در بارندگی‌ها یک نفر جان ببازد همه ما مقصر شناخته می‌شویم. انتظار می‌رود جلسات بعدی بازآفرینی شهری عملیاتی‌تر باشند و پیشرفت کار گزارش شود.شریعتی با بیان اینکه مناطق فرسوده در خوزستان تعداد زیادی دارند و در معرض خطر هستند، بیان کرد: یکی از این مناطق، بافت فرسوده منبع آب اهواز است. این منطقه مثل بمب است. قبل از هر بارندگی از این منطقه بازدید می‌شود و در صورت لزوم برخی منازل تخلیه می‌شوند.وی گفت: در سال جاری مقرر شده است استانداری خوزستان و شهرداری اهواز هر کدام یک میلیارد تومان پرداخت کنند و 100 منزل پرخطر منطقه منبع آب تخلیه شوند.


کد مطلب: 166044

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/166044/وضع-منبع-آب-اهواز-مثل-بمب

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir