به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۱ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۱۶۶۰۷۱

استفاده از هوش مصنوعی برای خواندن ام.آر.آی

گروه علم و فناوری: پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک در مطالعه اخیرشان با همکاری فیسبوک از فناوری هوش مصنوعی برای خواندن اسکن‌های ام.آر.آی استفاده کردند.
استفاده از هوش مصنوعی برای خواندن ام.آر.آی
اسکن تصویربرداری، مانند استفاده از دستگاه‌های ام.آر.آی و سی تی اسکن، از تکنیک‌های مهم در تحقیقات هوش مصنوعی به شمار می‌آیند.اگر رادیولوژیست‌ها کیفیت و سرعت کار خود را در شناسایی ضایعات و دیگر ویژگی‌های بافت ارتقا دهند، این کار می‌تواند به طور کلی اثربخشی داروها را بهبود بخشد. یک مشکل که مرتبا پژوهشگران در این زمینه با آن مواجه می‌شوند، کمبود داده‌ها برای انجام این کار است.پرتوشناسی یا رادیولوژی و گاهی تصویربرداری تشخیصی نام یک رشته از تخصص‌های پزشکی است که از پرتو ایکس و دیگر اقسام امواج و پرتوها برای تشخیص و درمان بیماری و حالات غیرطبیعی کمک می‌گیرد. در تمام این‌ها، هدف تشخیص بیماری یا حالات غیرطبیعی بدن به کمک روش‌های پیشرفته تصویری است.برای حل این مشکل پژوهشگران "دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک"(NYU School of Medicine) با همکاری فیسبوک موفق به اشتراک‌گذاری یک پایگاه اطلاعات عظیم از اسکن‌های ام.آر.آی زانو و داده‌های مربوط به آن افراد شدند.

این پروژه "ام.آر.آی سریع"(fastMRI) نام دارد و پژوشگران امیدوارند محققان دیگر نیز بتوانند از نرم افزارهای کاربردی برای ایجاد نرم افزارهایی برای مشخص کردن ویژگی‌های مختلف در اسکن ام.آر.آی برای شرایط و بیماری‌های مختلف استفاده کنند. پژوهشگران "دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک" و فیسبوک در حال کار بر روی توسعه یک نرم افزار هوش مصنوعی به منظور تجزیه و تحلیل "اسکن‌های تصویربرداری"(imaging scans) هستند، آنها همچنین در حال توسعه ابزارهایی برای کمک به دیگران برای توسعه برنامه‌های مشابه نیز هستند.این پایگاه داده شامل بیش از ۱.۵ میلیون تصویر از حدود ۱۰ هزار اسکن است. ۱۶۰۰ مورد از اسکن‌ها با داده‌های اندازه گیری کالبدشناسی مختلف ارائه می‌شوند. تمام اسکن‌ها اطلاعات کلی بیمار را دارا هستند و پایگاه داده کاملا با قانون انتقال و پاسخ گویی الکترونیک بیمه سلامت سازگار است. دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ یک از اطلاعات فیسبوکی افراد در این پروژه استفاده نشده است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: هوش مصنوعی