کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ابراز امیدواری دادستان برای آزادی بخشی

11 آذر 1397 ساعت 20:21

گروه جامعه: امتداد نوشت: اعتراضات صنفی کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، در حالی به سومین هفته خود رسیده بود که با برگزاری جلسه امروز (یکشنبه) و حضور مسئولین استانی و شهرستان شوش و همچنین نمایندگان کارگران این شرکت، مقرر شد تا شاغلین هفت‌تپه دست از اعتراض خود کشیده و به کار خود بازگردند.


جلسه رسیدگی به وضعیت اعتراضات و مطالبات کارگران شرکت هفت‌تپه، ظهر امروز در محل این شرکت و با حضور دادستان کل استان خوزستان، فرماندار شهرستان شوش، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان، معاون سیاسی،امنیتی استاندار، نماینده مردم شوش در مجلس، فرماندهین انتظامی و امنیتی شهرستان، نماینده خصوصی‌سازی و تمامی نمایندگان کارگری نیشکر به غیر از اسماعیل بخشی که همچنان در بازداشت به سر می‌برد، برگزار شد.  
در همین رابطه، فریدون نیکوفرد، دبیر سندیکای کارگران شرکت هفت‌تپه با اشاره به جلسه مذکور در گفت‌وگو با امتداد اظهار داشت: در این نشست، مسائل کارگران و مطالبات آن‌ها مطرح شد و بر اساس مباحث صورت گرفته، مقرر شد تا کارگران به کار خود بازگشته و عناوین شغلی کارگران روزمزد، طبق احکام جداگانه اعمال شود. همچنین بنا شد تا قرارداد این کارگران نیز از صورت روزمزد به قرارداد ۶ ماهه، تغییر وضعیت داشته باشد. دیگر مسئله مطرح شده در نشست امروز مربوط به بحث مطالبات کارگران بازنشسته شرکت بود که بر اساس آن نیز تصمیم بر این شد که مطالبات بازنشستگان سال ۹۴ تا کنون، طبق جدول زمانبندی شده به اجرا در آمده و کارگران شاغل در شرف بازنشستگی نیز تا پایان سال جاری با تعیین تکلیف، بازنشسته شوند.

دیگر تصمیم جلسه امروز بر این مبنا بود که با توجه به وضعیت اشتغال در استان و اهمیت حمایت از کارگران بومی شهرستان، تحت هیچ شرایطی از نیروهای غیربومی در شرکت استفاده نشود. در این نشست، نمایندگان کارگران نیز  اعلام کردند که آغاز به فعالیت مجدد نیروهای شاغل در شرکت نیشکر، مشروط به آزادی اسماعیل بخشی، نماینده بازداشتی کارگران در اسرع زمان خواهد بود و بر همین اساس نیز دادستان کل استان خوزستان، قول مساعد داد تا ظرف چند روز آینده، زمینه آزادی این نماینده کارگران از بازداشت فراهم شود. بر اساس دستور صریح دادستان کل استان خوزستان، اعضای شورای تامین شهرستان شوش، مکلف شدند تا جلسات نظارتی ماهانه‌ای را در باره وضعیت شرکت نیشکر برگزار کرده و نتیجه نظارت مداوم خود را به دادستانی اعلام کنند.

با توجه به عدم پرداخت برخی از معوقات کارگران، اصلان غزی، فرماندار شهرستان شوش نیز قول مساعد داد تا ظرف مدت سه هفته آینده، تمامی حقوق معوقه کارگران پرداخت شده و مطالبات آن‌ها به روزرسانی شود. هم اکنون بالغ بر ۶ هزار هکتار نی ممتاز، معادل ۴۰ هزارتن شکر روی زمین، آماده کشت داریم که ارزش ارزی آن با رقمی در حدود ۱۳۵ میلیارد تومان برابری می‌کند و از همین رو، انتظار می‌رود که با بازگشت کارگران به کار در شرکت نیشکر، شاهد رونق تولید این محصول در استان و کل کشور باشیم.


کد مطلب: 166075

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/166075/ابراز-امیدواری-دادستان-آزادی-بخشی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir