به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۲ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۱۶۶۱۳۳

مزایای نهفته بی‌نظیر در عمده فروشی آنلاین

گروه اقتصادی: خرید و فروش عمده نوعی از تجارت را شامل می‌شود که انواع و اقسام متنوع کالاها را در تعداد عمده و بسیار زیاد، به طور مستقیم و بی‌واسطه از تولیدکنندگان یا حتی توزیع کنندگان خریداری کرده و در مرحله بعدی پس از انبار کردن و نگهداری، آن‌ها را با یک حاشیه سود مناسب و البته بعضاً ناعادلانه(!) به شرکت‌های دیگر می‌فروشد.
در کل عمده فروشی عبارت است از فروش حجم بسیار زیاد هر نوع کالا به هر کسی به غیر از مصرف کننده نهایی آن کالا! عمده فروشان به عنوان واسط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کالا، باعث تسهیل حمل و نقل، آماده‌سازی کمیت و انبار و ذخیره‌سازی برای مشتریان می‌شوند.

عمده فروشی آنلاین و مزایای آن

در عصر اطلاعات معاصر، تقریبا هر کس می‌تواند بهترین قیمت را برای هر محصول با استفاده از واسطه‌های در دسترس برای خود پیدا کند. منابع آنلاین (به طور خاص موتورهای جستجو) اجازه می‌دهند که مصرف کنندگان بین تامین کنندگان مختلف و دایرکتوری‌های مختلف مقایسه و کنتراست داشته باشند، در نتیجه تعادلی بین خدمات و قابلیت استطاعت ایجاد می‌کنند. سابقا، این نوع اطلاعات داخلی تنها برای صاحبین کسب‌وکار در دسترس بود. اینترنت همه این موارد را تغییر داده‌است، چرا که مصرف کنندگان عادی می‌توانند از وب سایت‌های مختلف استفاده کنند.
بازاریابی به سبک فروش عمده چطور به توسعه کسب و کار شما کمک می‌کند؟
بازاریابی فروش عمده زمانی است که یک تولیدکننده یا سازنده، یک محصول خوب و پرفروش خود را به یک شرکت (عمده فروش) می‌فروشد که آن شرکت به نوبه خود، آن را با نام تجاری قبلی یا حتی یک نام تجاری جدید به مصرف کننده نهایی می‌فروشد. این سیستم فواید زیادی برای شما دارد، به خصوص اگر به سرمایه‌گذاری در آن فکر می‌کنید. در ادامه نگاهی به برخی از مزایا عمده فروشی می‎اندازیم.

1-  برند و نام تجازی اختصاصی خود را بزرگ می‌کنید
همانطور که در بالا ذکر شد، عمده فروشی فارغ از نوعش، چه سنتی و چه عمده فروشی اینترنتی معمولا شامل کالاهایی است که تحت چترِ خودِ عمده‌فروش رخ می‌دهد. مثالهای دنیای واقعی شامل مواد غذایی و یا فروشگاه های خرده فروشی تحت نام تجاری خود فروشگاه مانند Kroger Soda یا Target Table Napkins. البته این فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، مواد غذایی را تولید نمی‌کنند، بلکه آن‌ها را به صورت عمده خریداری کرده و نام برند خود را بر روی آن می‌گذارند. به این ترتیب، نام تجاری آنها تقویت می شود و تبلیغاتی در محصولاتی که آنها به فروش می‌رسانند، ایجاد می‌کنند.

2-  عموماً در این شیوه مبالغ بزرگتری را در جریان خواهید داشت
بازاریابی عمده‌فروشی عبارت است از خرید به صورت عمده، مستقیما از تولید کننده و با عبور از واسطه‌ها و پورسانت‌ها! برای پوشش این کار، تولیدکنندگان اغلب نیاز دارند که شما کالاهای خود را در اندازه‌ی ده‌ها هزار نفر خریداری کنید.

۳-  شبکه‌ای بزرگ و ارزشمند از مشتریان بالقوه خواهید ساخت
خرید و فروش عمده، به طور طبیعی منجر به تماس از تولیدکنندگان مختلف می‌شود تا ببینند آیا شما از آن‌ها خرید می‌کنید یا نه. شما می‌توانید مستقیما با تولید کنندگان مرتبط باشید. اما در این مرحله اولیه، توصیه می‌شود که به شبکه‌ای از وابستگان که قبلا یک دایرکتوری عمده‌فروشی دارند، ملحق شوید. برای دستیابی به تامین کنندگان خاص، این شبکه قادر خواهد بود به شما کمک کند. این شبکه به شما کمک می‌کند تا با تخفیف و دسترسی منحصر به فرد به محصولات و همچنین یک محیط یادگیری موثر، بیشتر درمورد عمده فروشی و محصولاتی که شما در حال فروش آن هستید، بیاموزید.

انواع عمده فروشی
اگر چه روش های بسیار زیادی برای طبقه بندی عمده فروشان وجود دارد، اما بیشتر دسته بندی‌های زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عمده فروشان بازرگان
این تامین کنندگان، عمده فروشی خود را دارند و محصولات خود را تولید می‌کند و آن‌ها را به نمایندگان فروش و خرده فروشان یا حتی عمده فروشان دیگر، عرضه می‌کنند.

عمده فروشان عمومی
این عمده فروشان معمولا محصولات را در تعداد زیاد از تامین کنندگان مختلف خریداری کرده و با اضافه کردن حاشیه سود، آن‌ها را به توزیع کنندگان، خرده فروشان و نمایندگی‌ها می‌فروشند. در این نوع عمده فروشی، شرکت دارای چندین تامین کننده بوده و تنوع محصولات نیز زیاد است.

عمده فروشان تخصصی
این عمده فروشان همانند عمده فروشان عمومی هستند، اما تنها به فروش محصولات در یک صنعت یا دسته بندی خاص، می‌پردازند.

عمده فروشی اینترنتی
عمده فروشان در عمده فروشی اینترنتی محصولات خود را با نرخ تخفیفی به فروش می‌رسانند و این به دلیل کاهش هزینه‌های سربار خود مانند اجاره و ساختمان‌های فیزیکی می‌باشد. بنابراین این نوع عمده فروشان، می‌توانند درصد کمی به قیمت خریداری شده خود اضافه کنند. این در حالی است که حاشیه سودشان نیز محفوظ است.
خرید و فروش عمده اینترنتی علاوه بر مشمول بودن مزایا عمده فروشی، موارد زیر را نیز در بر می‌گیرند.
  • دسترسی به مخاطبان بیشتر در سراسر کشور
    امنیت پرداخت بالا در هر معامله
    توسعه‌ی کسب و کار به یک شیوه مناسب
    عدم نیاز به دانش فنی از سوی تولید کننده

فرصت‌های زیادی در دنیای تجارت منتظر شما است فقط کافی است سریع و هوشمند باشید تا این فرصت‌ها را به چنگ بیاورید. به همین منظور در این بخش به معرفی یکی از بهترین وبسایت‌های ایرانیِ فعال در این حوزه به نام ویترین نت می‌پردازیم. ویترین نت یکی از برترین وب سایت‌های B2B ایرانی است که تمامی این مزایا را به شما هدیه خواهد کرد. اگر شما نیز کسب و کاری دارید که به دنبال گسترش آن هستید حتما به این وب سایت مراجعه کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید. ویترین نت دارای دسته‌بندی گسترده‌ای اعم از صنایع غذایی، نساجی، راه و ساختمان، صنایع چوب، کاغذ و سلولز، خودرو، بسته بندی مواد غذایی و ... می‌باشد که با مراجعه به وب سایت ویترین نت به آدرس vitrinnet.com از امکانات این پلتفرم ایرانی استفاده کنید.