کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فدراسیون هندبال در مسیر ریاست موروثی!

12 آذر 1397 ساعت 14:11

گروه ورزشي: هندبال ایران در طول سالیان گذشته به وضعیتی دچار شده که مدیران ناموفق در آن به دنبال حفظ جایگاه هستند و به هرشکلی می خواهند در این رشته بمانند.


به گزارش ایرنا، در سال های اخیر شاهد رکود هندبال ایران در بین رشته های ورزشی بودیم تا جایی که این رشته به ورزشی درجه چندم تبدیل شده و اکنون نیز که با سرپرست اداره می شود شرایط خوبی ندارد.

با اینکه اهالی هندبال امیدوار هستند با برگزاری انتخابات این رشته بالاخره بعد از چند سال سر و سامان بگیرد اما ثبت نام نامزدهای انتخاباتی نشان می دهد که دوباره برخی مدیران ناکارآمد و ناموفق به دنبال رسیدن به قدرت یا حفظ جایگاه خود هستند.

*مدیرانی که شکست خوردند
در سال های گذشته هندبال چندین مدیر به خود دید که وضعیت کنونی رشته نشان می دهد آنها به هیچ وجه موفق نبوده اند. ابوالحسن مهدوی که با تکیه برقدرت اقتصادی وارد فدراسیون شد و قول داد که می تواند پول به هندبال تزریق کند اما زمانی که کار از دستش در رفت و استعفا داد فدراسیون را با بدهی هایی کلان به نفر بعدی داد. پس از او رحیمی وارد عمل شد و قول داد که هندبال را بهتر و متفاوت نسبت به گذشته مدیریت کند اما او نیز موفق نشد و هندبال ایران دوباره تک قطبی اداره شد. هندبال تهران، فارس، خراسان، لرستان و دیگر استان های توانمند محو شدند و به همین دلیل هندبال این روزها وضعیت مناسبی ندارد.

*عدم مدیریت و پشتوانه سازی
این مدیریت نامناسب باعث شده هندبال ایران بدون پشتوانه در بازیکن مسیرش را ادامه بدهد و به همین دلیل شرایط به سمتی رفته که چند بازیکن کل رشته را در اختیار گرفته و برای آن تصمیم گیری می کنند.
قدرت تاثیرگذار چند بازیکن در زمان مهدوی کاملا مشهود بود و این وضعیت در دوران رحیمی نیز ادامه دار شد و سومدیریت و عدم پشتوانه سازی و اتکای بیش از حد به این بازیکنان باعث شده آنها قدرتی بدست بیاورند که همه کاره هنبال باشند. به همین دلیل نیز هندبال ایران در رده ملی ضعیف تر از همیشه شده و از طرفی دیگر در رده های مختلف نیز توفیقی حاصل نکرده است.

*وضعیت بحرانی هندبال و مدعیان عجیب!
در این روزها که خانواده هندبال امیدوار هستند تا با برگزاری مناسب انتخابات مدیری با برنامه و قدرتمند وارد فدراسیون شود و بتواند با برنامه هایش این رشته را از درجه پنجم بودن نجات بدهد ثبت نام برخی افراد برای حضور در انتخابات همه را نگران کرده است. اول اینکه حضور برخی افراد در انتخابات باعث دلخوری هندبالی ها شده است. این رشته به چه مرحله ای رسیده که اکنون هرکس ادعای ریاست برآن را بدون هیچ سررشته ای از این ورزش دارد؟ چه اتفاقی در هندبال افتاده که مدیرانی که در حوزه مدیریتی خود موفق نبوده اند به دنبال ریاست بر هندبال هستند؟ مدیرانی که از استان ها وارد عمل شده اند یا مدیرانی که کارمند وزارت ورزش هستند در حوزه فعالیتی کنونی خود چه توفیقی داشته اند که فکر می کنند در هندبال موفق خواهند شد؟

*بوی مهندسی انتخابات می آید!
در این میان اما بوی مهندسی انتخابات به مشام اهالی هندبال می رسد. به نظر می رسد برخی مدیران شکست خورده قبلی با حمایت از نامزدی به دنبال بازگشت به قدرت هستند. از طرفی مدیرانی که اخیرا از فدراسیون خارج شده اند می خواهند گزینه خود را در انتخابات وارد میدان کنند تا با موفقیت آنها شرایط حفظ قدرت به وجود بیاید. در این میان مشخص نیست آیا وزارت ورزش از وضعیت باخبر است و اطلاع دارد که برخی کارمندهایش تحت تاثیر این افراد هستند یا نه. شنیده شده افرادی که در هندبال موفق نبوده اند اما دوست ندارند از این رشته بروند برای انتخابات برنامه ویژه ای دارند و می خواهند در انتخابات تاثیرگذار باشند. متاسفانه حمایت آنها از مدیرانی است که در سابقه فعالیتشان موفق نیز نبوده اند و به همین دلیل نگرانی اهالی هندبال بیش از گذشته شده است.

*هندبال به مدیری توانمند نیاز دارد
با این وجود اهالی این رشته می دانند که با تفکرات قبلی هندبال رشدی نخواهد داشت. امروز این رشته نیاز دارد مدیری قدرتمند و با برنامه وارد عمل شود و بتواند به خوبی از پتانسیل آن استفاده کند. افرادی که در سال های اخیر کار کرده اند و توفیقی نداشته اند بیشتر به دنبال حفظ جایگاه خود هستند و توفیق هندبال را نمی خواهند و به همین دلیل اهالی هندبال علاقه ای به حضور آنها در راس فعالیت ندارند.


کد مطلب: 166138

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/166138/فدراسیون-هندبال-مسیر-ریاست-موروثی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir