کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد:

ارزش‌گذاری مجدد سرخابی‌ها

ایسنا , 13 آذر 1397 ساعت 10:01

گروه ورزشی: رئیس سازمان خصوصی سازی درباره روند واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: به محض اینکه مصوبه هیات وزیران در مورد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اصلاح شود، این دو باشگاه را بار دیگر ارزش‌گذاری می‌کنیم و به مزایده خواهیم گذاشت.


در آخرین واکنش‌ها به تازگی برخی قیمت پایه برای این دو باشگاه عنوان کرده‌اند که در این باره علی اشرف عبدالله پوری حسینی اظهار کرد: آن قیمت‌ها گمانه‌زنی بوده و از آنجا که فعلا مصوبه جدیدی از طرف هیات وزیران برای خصوصی‌سازی دو باشگاه اعلام نشده، کار کارشناسی در این مورد صورت نپذیرفته است.وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته قیمت‌گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صورت گرفته است، نمی‌توان به آن قیمت‌ها استناد کرد، چرا که شرایط اقتصاد با گذشت سال‌ها تغییر کرده و آن ارزشگذاری‌ها دیگر اعتبار ندارد.پوری‌حسینی تاکید کرد: سازمان خصوصی‌سازی  به محض دریافت مجوز این آمادگی را دارد که این دو باشگاه را ارزش‌گذاری و آگهی آن را درج کند. بعد از طی این مراحل این دو باشگاه با قیمت پایه مشخص که در ارزش‌گذاری به دست آمده به مزایده گذاشته می‌شوند. مدتی است که برای چندمین بار موضوع خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سر زبان‌ها افتاده، اما این بار ظاهرا موضوع جدی است و این دو باشگاه به زودی باید در سازمان خصوصی‌سازی به مزایده گذاشته شوند.

موضوع از یک نامه شروع شد؛ چند هفته پیش وزیر ورزش نامه‌ای به رئیس جمهوری نوشت و خواستار واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی شد. حسن روحانی نیز در پاسخ به این نامه، با واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی موافقت کرد. اما چند سال پیش هیات وزیران مصوبه‌ای داده بود که طبق آن، این دو باشگاه، فرهنگی اعلام شده بودند و بر اساس قانون، بنگاه‌های فرهنگی از خصوصی‌سازی معاف هستند.در نتیجه طبیعی است که برای پیگیری روند خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید مصوبه قبلی هیات وزیران لغو و مصوبه جدیدی اعلام شود تا این دو باشگاه از طریق سازمان خصوصی‌سازی به مزایده گذاشته شوند


کد مطلب: 166188

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/166188/ارزش-گذاری-مجدد-سرخابی-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir