کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قیمت‌ها در بورس کاهشی شد

ایسنا , 13 آذر 1397 ساعت 15:41

گروه اقتصادی: معامله‌گران بازار سهام امروز شاهد افت آرام قیمت سهم‌ها بودند. مقدار عرضه‌ها نسبت به روز گذشته کمتر بود و در نهایت شاخص کل حدود ۶۰۲ واحد کاهش یافت.


امروز (سه‌شنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۶۲ واحد افت کرد و به رقم ۱۶۵ هزار و ۷۰۱ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۵۳ واحد کاهش رقم ۲۷ هزار و ۱۲۳ واحدی را تجربه کرد.شاخص آزاد و شناور نیز امروز ۵۰۷ واحد افت کرد و تا رقم ۱۷۷ هزار و ۵۷۹ واحدی کاهش یافت. در ‌عین ‌حال شاخص بازار اول با ۲۹۷ واحد افت عدد ۱۲۲ هزار و ۳۲۱ واحدی را تجربه کرد.همچنین شاخص بازار دوم بیش از ۱۹۰۰ واحد کاهش یافت و رقم ۳۲۸ هزار و ۸۹۶ را تجربه کرد.امروز نمادهایی در گروه محصولات چند رشتهای، فنی مهندسی، بانکی و پالایش و پتروشیمی بیشترین تاثیر را روی نوسانات شاخص‌های بالا گذاشته است. از جمله شرکت‌هایی که به افزایش شاخص کل کمک کرده‌اند می‌توان به گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، پالایش نفت اصفهان، معدنی و صنعتی گل گوهر و نفت بهران اشاره کرد.اما گروه مبنا بانک ملت، پتروشیمی پارس، پتروشیمی جم و فولاد مبارکه اصفهان همه دست به دست هم دادند تا در مجموع شاخص کل با شتاب بیشتری افت کند.  

امروز در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری، معامله‌گران بازار سهام شاهد نوسان قیمت کمتر از دو درصد بودند. این نوسان قیمت‌ها اکثرا رو به پایین بود. بانک ملت حدود ۲.۳ درصد افت قیمت را تجربه کرد و بانک صادرات کمتر از یک درصد قیمت پایانی کاهش یافت.محصولات شیمیایی نیز نوسان کمتر از دو درصد داشتند و تعداد معدودی از نمادهای این گروه توانستند بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کنند. در گروه‌های فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای نیز تقریبا نیمی از نهادها با شتاب بسیار کمی رشد قیمت را تجربه کردند.ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۴۲۹ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. همچنین تعداد معاملات این بازار به رقم ۱۱۵ هزار و ۹۸۷ نوبت رسید.آیفکس نیز ۵.۳۲ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۸۲۹ واحدی بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران عدد ۴۲۱ میلیارد تومانی را تجربه کرد و حجم معاملات آن به ۸۰۴ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.


کد مطلب: 166242

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/166242/قیمت-ها-بورس-کاهشی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir