به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۵ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۱۶۶۳۸۶

صدای انفجاری بزرگ در چابهار شنیده شد

گروه جامعه: سرپرست فرمانداری چابهار گفت: در حمله انتحاری امروز - پنجشنبه - تروریستها به مقر انتظامی این شهرستان 2 نفر شهید شدند.
صدای انفجاری بزرگ در چابهار شنیده شد
ساعاتی پیش صدای انفجاری بزرگی در شهر چابهار مردم را نگران کرد. به گفته منابع خبری حمله انتحاری به مقر انتظامی بوده و صدای تیراندازی از حوالی ستاد فرماندهی انتظامی چابهار به گوش رسیده است. رحمدل بامری فرماندار چابهار در تماس خبرنگار ایرنا گفت: تروریست ها با خودرو حامل موادمنفجره به ستاد انتظامی چابهار حمله کرده اند. معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان انفجار در نزدیکی مقر انتظامی چابهار را تایید کرد.

 بامری همچنین در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره حادثه تروریستی چابهار اظهار کرد: ساعت 9 و 55 دقیقه صبح امروز(پنجشنبه) یکی از عوامل استکبار اقدامی انتحاری را انجام داد. وی افزود:این عامل انتحاری در یک وانت نیسان مواد منفجره به همراه داشته است و قصد ورود به فرمانداری انتظامی شهرستان چابهار را داشت که با مقابله نیروهای انتظامی موفق به ورود نشد و در ورودی  مقر فرمانداری مواد را منفجر کرد.وی ادامه داد: متاسفانه شدت و حدت مواد آنقدر بوده است که دو شهید داشته‌ایم.سرپرست فرمانداری چابهار گفت: 28 نفر نیز مجر‌وح شده اند که از مردم، کاسبان و به عبارتی شهروندان چابهار بوده‌اند.

بامری گفت: هم‌اکنون شرایط شهر عادی است و نیروهای عمل کننده در شهر مستقر هستند.در میان مجروحان شماری زن و کودک نیز به چشم می خورند که به بیمارستان امام علی (ع) چابهار منتقل شده‌اند.ساعتی قبل نیز محمدهادی مرعشی معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد: صبح امروز یک بمب در یکی از خیابان‌های چابهار منفجر شد. صدای انفجار در یکی از خیابان‌های چابهار شنیده شد که بلافاصله نیروهای امنیتی و امدادی در محل مستقر شدند. این بمب در داخل یک خودرو کارگذاری شده بود که در نزدیکی یکی از پاسگاه‌های انتظامی منفجر شده است.معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد که نیروهای امنیتی در حال بررسی آخرین وضعیت هستند که به‌زودی اخبار تکمیلی اعلام می‌شود.

در همین رابطه رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: حادثه تروریستی صبح امروز چابهار 28 مجروح و 2 شهید برجا گذاشته است. محمدرضا ناصح  اظهار داشت: مجروحان این حادثه برای ادامه مداوا توسط نیروهای اورژانس چابهار به بیمارستان این شهر منتقل شدند. وی افزود: آمار دقیق این حادثه متقابلا اعلام می شود. گفته می شود حال سه نفر از مجروحان که اکنون در اتاق عمل هستند وخیم گزارش شده است.

به گفته محمد هادی مرعشی معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خودرو وانت تویوتا حامل مواد منفجره امروز قصد ورود به مقر ستاد انتظامی شهرستان چابهار را داشت که با مقاومت ماموران انتظامی روبه رو شد و عامل انتحاری این خودرو را درب ورودی این ستاد منفجر کرد و به هلاکت رسید. برخی شبکه های اجتماعی نوشته اند: گروهکی تحت عنوان «انصارالفرقان» مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

به گزارش ایرنا شهرستان چابهار از شرق با کشور پاکستان، از جنوب با دریای عمان(مکران)، از غرب با بندر کنارک و از شمال به شهرستانهای دیگر سیستان و بلوچستان متصل است. بندر و منطقه آزاد چابهار در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: انفجار چابهار