به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۵ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۱۶۶۴۱۹

پیشتازی «رالف» در هفته ثبات پرفروش‌ها

گروه فرهنگ و هنر: به جز دو- سه تغییر کوچک فهرست پرفروش ترین فیلم های این هفته آمریکای شمالی فرق چندانی با لیست هفته گذشته نداشت و شش فیلم صدر جدول در جاهای قبلی خود تثبیت و یا حداکثر یک پله بالا و پایین شدند.
پیشتازی «رالف» در هفته ثبات پرفروش‌ها
به این ترتیب شرایط فراهم آمد تا فیلم کارتونی و پرتحرک «رالف، اینترنت را خرد می کند» برای دومین هفته متوالی و به واقع در تمام طول مدت اکرانش پیشتاز جدول سودسازان باشد.یک کارتون دیگر با نام آشنای «دکترسئوس، گرینچ» هم پس از ارتقای مجدد از سکوی سوم به دوم، کل درآمدسازی اش را در آمریکا و کانادا طی یک ماه اکران از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور داد و اگر به نیمه دوم جدول ۱۰ فیلم پرفروش این هفته نظر افکنیم، باید متذکر شویم که فیلم تازه اکران شده «تملک هانا گریس» (یا «تصاحب هانا گریس») که فیلم ترسناک کم هزینه ای است و آن را شرکت اسکرین جمز ساخته و سونی پیکچرز توزیع آن را برعهده داشته است، با فراتر رفتن از سطح انتظارات قبلی ۱/۷ میلیون دلار کاسبی کرد و به رتبه هفتم دست یافت.

رسیدن به ۲۰۷ میلیون
آمار می گویند میزان فروش «رالف اینترنت را خرد می کند» در سه روز پایانی هفته ۷/۲۵ میلیون دلار بوده است. اگر یک قیاس مستقیم بین عملکرد این فیلم و «موانا» کارتون موفق پاییز ۲۰۱۶ صورت بگیرد، باید گفت حاصل کار هر دو در ۱۳ روز نخست اکران شان تقریباً برابر بوده است و آن فیلم نیز پس از چنان مدتی ۱۲۰ میلیون دلاری شده بود. اگر هم به درآمدسازی «رالف» در فراتر از مرزهای آمریکای شمالی رجوع کنیم، می بینیم این فیلم در هفته سپری شده مجموعاً ۷/۳۳ میلیون دلار در قاره ها و مناطق اروپا، آسیای شرقی، آمریکای لاتین، شمال آفریقا و اقیانوسیه درآمدسازی کرده است و به این ترتیب در این قاره ها ۷/۸۷ میلیون دلاری و در کل سطح جهان ۲۰۷ میلیون دلاری شده است.

روزهای خوش یک کارتون دیگر
رتبه دوم در جمع درآمدسازان سینمای آمریکا و کانادا در این هفته همان طور که پیشتر آمد، به فیلم کارتونی دیگری همچون «دکترسئوس، گرینچ» اختصاص یافته است که این هفته ۷/۱۷ میلیون دلار تازه را به جیب سازندگانش (شرکت یونیورسال) واریز کرد. از آنجا که این فیلم در اصل محصول تفکرات و برنامه های شرکت ایلومینیشن است و یونیورسال در مراحل ثانویه و نهایی حمایت و حفظ و توزیع آن را عهده دار شد،باید تصریح کرد که کارنامه این استودیوی کوچک با همت خالقان گرینچ چنان روشن تر شده که می توان گفت از ۹ فیلم اخیراً ساخته شده توسط این شرکت ۸ تا از مرز ۲۰۰ میلیون دلار در گیشه ها گذر کرده اند و این امر حتی برای استودیوهای بزرگ هم امری رشک آور به حساب می آید. از آنجا که تعطیلات کریسمس و ژانویه هم در پیش است و این فیلم ذاتاً فضای کریسمس و سال نو میلادی را در بردارد، می توان گفت که فروش های تازه و بیشتری هم در انتظار آن است و ماجراهای مالی این فیلم اصلاً رو به پایان نشان نمی دهد.

تفاوت های اندک دو فیلم «کرید»
قسمت دوم «کرید» که از سری فیلم های ۸گانه و معروف «راکی» است، در این هفته ۵۳ درصد تنزل در فروش در قیاس با هفته گذشته داشت، ولی باز ۸/۱۶ میلیون دلار بدست آورد و پس از ۱۳ روز نمایش در آمریکا و کانادا بیش از ۸۱ میلیون دلار درآمدسازی داشته است، میزان این نزول در قیاس با فرآیندی که قسمت اول «کرید» در سال ۲۰۱۶ متحمل شد، تفاوت اندکی را نشان می دهد و اگر رقم مجموع درآمد دو فیلم با یکدیگر قیاس شود، می بینیم که سودسازی فیلم دوم ۱۷ میلیون دلار بیشتر از «کرید یک» تا مقطعی مشابه از زمان شروع اکران شان بوده است.در وجه بین المللی هم لازم به گفتن است که این فیلم از این هفته در ۲۹ کشور و بازار جدید هم به نمایش درآمد و به ۱۰ میلیون دلار دیگر دست یافت و در میان آنها بریتانیا با ۴/۱۱ میلیون دلار درآمدسازی پیشتازی را در امر سودرسانی به سازندگان این فیلم در دست گرفت.«کرید۲» در استرالیا هم شروع اکران موفقی داشت و آغازی ۲/۲ میلیون دلاری را برای خود به ثبت رساند، ولی باید متذکر شد هنوز پخش آن در بسیاری از کشورهای درآمدساز و مناطق بالقوه پرفروش آغاز نشده و این امر در یک ماه پیش رو صورت خواهد گرفت و در نتیجه «کرید۲» می تواند به کارنامه ای بس بهتر امید ببندد.

ارقام پیش بینی نشده هانا گریس
«تملک هانا گریس» که در شروع مطلب از آن یاد کردیم، در شرایطی رتبه هفتم را در جدول پرفروش ها و یک شروع اکران ۵/۶ میلیون دلاری را تجربه کرد که سازندگانش به ارقامی بس کمتر برای این فیلم می اندیشیدند. هر چه بود، این فیلم در هفته نخست بینندگانی داشت که ۵۱ درصد زن و بقیه مرد بودند و ۵۰ درصد از کل آنها ۲۵ سال یا بیشتر از آن سن داشتند.هانا گریس در بازارهای جهانی و سایر کشورها هم به نمایش درآمد، ولی در ۱۷ کشور و بازار مختلف بیشتر از ۱/۴ میلیون دلار پول بدست نیاورد. در میان چنین کشورهایی مکزیک با یک میلیون دلار پولسازی پیشتازی را در اختیار داشت و پس از آن باید به اسپانیا با پولسازی ۶۷۵ هزار دلاری آن اشاره کرد.
مرجع : بانی فیلم
برچسب ها: سینمای جهان