به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۱۶۶۴۳
اقتصاد به سمت آرامش حرکت می‌کند.

نهاوندیان: روزهای‌پرالتهاب بازار به‌پایان رسید

گروه اقتصادي: رئیس اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه این روزها در کشورهای جهان نگاه امیدوارانه‌ای به نشست آتی سازمان ملل وجود دارد، اظهار داشت: با فرصت‌های ایجادشده بین‌المللی روزهای التهاب بازار به پایان رسیده است و اقتصاد به سمت آرامش حرکت می‌کند.
نهاوندیان: روزهای‌پرالتهاب بازار به‌پایان رسید
محمد نهاوندیان در بیست و ششمین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه امروز یادآور حماسه دفاع مقدس است و همه قهرمانان باغیرت و ایمان با دفاع از کشور جان خود را باختند و در واقع دفاع 8 ساله، حراست از هویت ایرانی بود، اظهار داشت: همه نظرها به شرایط جدید کشور در صحنه بین‌المللی امیدوارانه است و همه نظرها به اجلاس آینده سازمان ملل و توجه افکار عمومی دوخته شده است. وی افزود: فرصت‌های جدیدی پیش روی کشور ما قرار دارد و ما بار سنگین‌تری را بر دوش خود احساس می‌کنیم تا از این فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی افزود: در فرمایشات روزهای آغازین سال جاری مقام معظم رهبری بر حماسه اقتصادی و سیاسی تأکید شده است که حماسه سیاسی با انتخابات پرشور مردم تحقق یافت و امروز نوبت حماسه اقتصادی است. اهمیت پیروزی در حماسه اقتصادی برای آزادی اقتصاد از قید و بندهای سالهای اخیر یک حماسه است که بتوانیم اقتصاد را از دسیسه‌ها آزاد کنیم و رفع تحریم‌ها یک پیروزی بزرگ است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: رفع تحریم‌ها آثار فرهنگی، سیاسی، اقتصادی دارد و بسیاری از مفاسد اجتماعی حاصل از مفاسد اقتصادی است. وی با بیان اینکه رشد 8 درصدی از اهداف نظام بوده است اما در 8 سال قبل دستیابی به آن میسر نشد اظهار داشت: واقعیت این است که تحریم‌ها اگر چه ناموفق نبود اما تحریم‌ کنندگان بیشترین فشار را به محروم‌ترین افراد جامعه وارد کردند و همین عامل نشان دهنده ظالمانه بودن تحریم‌ها است.

نهاوندیان گفت: اعتراض به تحریم‌ها در همه نهادهای مدنی گسترده شده است و این تنها حرف دولت نیست، بلکه حرف همه ملت ایران است. در این شرایط با تعبیر هوشمندانه رهبری معظم که تأکید کردند در دستیابی به اهداف باید به دنبال نرمشی قهرمانانه هم باشیم لذا باید از همه فرصتها استفاده کنیم و همین عامل باعث می‌شود که بدخواهان ایران بسیار خشمگین شوند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه، گفتمان اعتدال مورد اقبال جهانی قرار گرفته است اظهار داشت: شایسته است این گفتمان مورد حمایت کامل قرار گیرد و ملت ایران پشتیبان این رویکرد باشند. نهاوندیان با اشاره به برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو گفت: افتتاح مجدد جلسات شورای گفت‌وگو با رویکرد دولت جدید و همراهی فعالانه ستادی نشاندهنده عزم جدی در تصمیم‌سازی است که فعالان اقتصادی هم از آن استقبال می‌کنند.

وی افزود: آرزو می‌کنم تداوم این رویکرد ما را به نهادینه شدن این حرکت در کشور برساند و در استانها شاهد برگزاری منظم این شوراها باشیم تا محلی باشد برای بازخورد دو سویه سیاست‌ها و رفتارهای سیاست‌گذاران و مدیران،این رویکرد نهادینه شده نوعی کشورداری مردم‌سالارانه را به دنبال خواهد داشت که با اعتماد به آنها حاصل می‌شود. وی افزود: روزهای التهاب در بازار رو به پایان است و دوران آرامش آغاز شده است لذا با سیاست‌گذاری‌های دولت شاهد مناسبات بین‌المللی، ظرفیت‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید خواهیم بود و نباید فراموش کرد که وظیفه تشکل‌ها در این شرایط بسیار مهم است.

۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۲:۲۸
این عکس محمدباقر نوبخت است (132328)
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۲:۳۳
اقای نوبخت سلام اقای نهاوندیانو ندیدی (132333)
بى نام
Seychelles
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۲:۴۱
اميدوارم يعنى واقعاً ميشه؟؟؟؟؟؟؟ما مردم خسته ايم از اين همه مشكلات خدايا خودت به داد اين مردم برس......... (132339)
محمد
Latvia
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۳:۰۸
سلام . چرا عكس نوبخت به جاي نهاونديان مشاهده مي شود (132354)
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۳:۵۱
من چیکاره بیدم!!!!! (132403)
حسین
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۳:۵۴
امیدوارم همین روند ادامه پیدا کنه
متشکریم مسئولان دلسوز... (132411)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۶:۳۳
آقایان مسئولین محترم،مردم ما نجیبند و دارند تحمل سختی ها و گرانیها را می کنند به امید آنکه شما کاری بکنید.گرانی پشت گرانی!نسیم های سیاسی گذرا است اقدام اساسی و ضربتی کارساز است. (132566)