به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۵ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۱۶۶۴۳۰

سقوط قیمت نفت پس از اظهارات وزیر عربستان

گروه اقتصادي: قیمت‌های نفت درحالی در روز پنج‌شنبه با سقوط سنگین مواجه شد که خبر‌ها حاکی از آن است که وزیر انرژی عربستان سعودی گفته است کاهش روزانه یک میلیون بشکه در روز برای اوپک و متحدان آن کافی است.
سقوط قیمت نفت پس از اظهارات وزیر عربستان
به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت‌های نفت درحالی در روز پنج‌شنبه با سقوط سنگین مواجه شد که خبر‌هایی حاکی از این است که وزیر انرژی عربستان سعودی گفته است کاهش روزانه یک میلیون بشکه در روز برای اوپک و متحدان آن کافی است. این درحالیست که عربستان قبلا تاکید کرده بود که خواهان این است که این گروه حداقل ۱.۳ میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند. اما امروز خالد الفالح به خبرنگاران گفته است که کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت، که کمتر از حد انتظار است، برای تثبیت قیمت‌ها کافی خواهد بود.

بازار‌های نفت انتظار داشتند که تولید نفت بین ۱.۲ میلیون تا ۱.۴ میلیون بشکه در روز کاهش یابد و اظهارات الفالح باعث سقوط شدید بازار‌ها شد. تا ساعت ۱۴:۱۳ به وقت تهران، قیمت هر بشکه نفت خام برنت با ۲.۳۹ دلار یا ۳.۸۸ درصد سقوط به ۵۹.۱۷ دلار رسید. قیمت هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، هم با سقوط سنگین ۲.۰۲ دلاری یا ۳.۸۲ درصدی، به ۵۰.۸۷ دلار رسید. وزیر انرژی عربستان همچنین گفت که کشورش مشکلی با قیمت فعلی نفت ندارد، ولی تایید کرد که هنوز هیچ تصمیمی در مورد کاهش تولید نفت گرفته نشده است.
برچسب ها: قیمت نفت