کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد ۱۰۸ درصدی ارزش معاملات بازار بدهی

ایسنا , 16 آذر 1397 ساعت 14:49

گروه اقتصادی: آمارها نشان می‌دهد که در این هفته ارزش معاملات بازار بدهی ایران نسبت به هفته گذشته با ۱۰۸ درصد رشد مواجه شده است.


طی پنج روز کاری بورس تهران در هفته جاری شاخص کل بازده نقدی و قیمتی توانست ۳۰۸۸ واحد رشد کند و بار دیگر کانال ۱۶۶ هزار و ۸۶۰ واحدی را بازپس گیرد.در چهارشنبه هفتم آذر ماه سال جاری شاخص آزاد شناور در تراز ۱۷۴ هزار و ۹۶۲ واحدی قرار داشت اما با گذشت پنج روز کاری ۴۰۴۳ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۷۹ هزار و پنج واحدی را تجربه کرد.همچنین شاخص بازار اول در پی این مدت ۲۹۴۵ واحد افزایش یافت و تراز ۱۲۳ هزار و ۳۳۷ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار دوم نیز در این مدت با رشد ۲۹ هزار و ۱۶ واحدی همراه شد.در تاریخ یاد شده شاخص صنعت در تراز ۱۴۸ هزار و ۶۹۱ بود اما با گذشت یک هفته کاری این شاخص تا تراز ۱۵۱ هزار و ۷۳۴ واحدی بالا رفت.ارزش کل معاملات بورس تهران در هفته جاری به ۳۴ هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال رسید. در حالیکه این رقم در هفته گذشته ۲۴ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال بود. در نتیجه ارزش کل معاملات بورس تهران طی پنج روز کاری گذشته ۴۳ درصد رشد را تجربه کرده است.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری نیز در هفته جاری به ۷۶۰ میلیارد ریال رسید که این رقم در هفته ماقبل آن ۶۲۵ میلیارد ریال بود. نتیجه اینکه ارزش این صندوق‌ها در این هفته ۲۲ درصد رشد داشته است.بازار بدهی نیز در طی پنج روز کاری که گذشت ۱۰۸ درصد رشد را در ارزش معاملات نشان می‌دهد به طوریکه در هفته جاری ۱۱ هزار و ۹۲۹ میلیارد ریال در بازار بدهی معامله انجام شد اما در هفته قبل از آن این رقم ۵۷۳۴ میلیارد ریال بود. در این هفته ۱۲ هزار برگه اوراق بدهی در بازار سرمایه داد و ستد شد که این رقم در هفته گذشته ۵.۸ هزار برگ بود. در نتیجه تعداد برگه‌های مورد معامله نیز رشد ۱۰۷ درصدی را نشان می‌دهد.


کد مطلب: 166461

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/166461/رشد-۱۰۸-درصدی-ارزش-معاملات-بازار-بدهی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir