به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۶ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۱۶۶۴۷۶

۸۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد

۸۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد
گروه اقتصادی: بیش از ۸۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که یقینا این پروژه‌ها هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به پایان برسد و یکی از راهبردهایی که وزارت کشور در حال پیگیری آن است، تسریع و تسهیل واگذاری این پروژه‌ها به بخش‌ خصوصی و دستگاه‌های غیردولتی است.
 
«مهدی جمالی‌نژاد » معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور در حاشیه نشست تخصصی شهرداران و افتتاح سامانه جامع شهری، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بخش‌ خصوصی بسیار راحت‌تر از بخش دولتی می‌تواند این پروژه‌ها را به اتمام برساند، در حال حاضر در استان زنجان بیش از یک هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که فقط ۶۳ پروژه برای واگذاری آماده شده و هنوز هیچ‌کدام از این پروژه‌ها واگذار نشده است. وی افزود: اگر بتوان بخش خصوصی را وارد کار کرد، خود می‌تواند بارقه امیدی برای پیشرفت پروژه‌ها در استان و الگویی برای واگذاری سایر پروژه‌ها در استان باشد. در واگذاری پروژه‌ها محدودیت نیست ولی فرآیندها باید بازتعریف شود تا بتوان در سال‌های آتی، تحول جهشی در حوزه‌های عمرانی داشته باشیم.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خیز بزرگی را برداشته تا در این شرایط سخت اقتصادی بتوانند نوسازی و جوان‌سازی را در ناوگان اتوبوس‌رانی‌ها ایجاد کند که در این زمینه جلساتی با اتو‌بوس‌سازان و دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شده است. معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور یادآور شد: برای تامین بودجه نوسازی ناوگان شهری از محل تبصره ۱۸ پیشنهادهایی به سازمان برنامه اعلام شده و در این حوزه می‌توان از ظرفیت اوراق مشارکت نیز استفاده کرد و باید توجه داشت که ناوگان فرسوده در استان‌ها زیاد است و بیش از ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی کشور فرسوده است. رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: در بحث تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری ابتدا تبدیل وضعیت قراردادی‌ها در دستور کار است و پس از آن با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور تبدیل وضعیت شرکتی‌ها انجام خواهد شد که در طی این فرآیند بیش از ۴۰ هزار نفر تبدیل وضعیت خواهند شد.