به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۶ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۱۶۶۴۷۸

تجمع اعتراضی و شکایت مردم از بهمن‌خودرو

تجمع اعتراضی و شکایت مردم از بهمن‌خودرو
گروه اقتصادی: بدنبال افزایش قیمت غیر منطقی و عدم انجام تعهدات شركت خودروسازی بهمن‌خودرو، گروهی از مردم و مشتریان این شركت، طی روزهای اخیر در مقابل درب این كارخانه در تهران تجمع و متن زیر را امضا و از مسئولین درخواست رسیدگی به مشکل خود را دارند:

بسمه تعالی
ریاست محترم سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان
ریاست محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران
ریاست محترم سازمان تعزیرات حکومتی
موضوع: شکایت از افزایش نامتعارف قیمت، عدم انجام تعهدات، سوء استفاده واضح از سرمایه وظلم به مشتریان و استفاده از نابسامانی بازار، توسط شرکت بهمن موتور
باسلام و احترام ما خریداران خودروهای بسترن B30 و هاوال H2 از شرکت بهمن موتور مطابق توضیحات زیر و به جهت افزایش غیر متعارف قیمت اتومبیل، عدم تحویل خودرو، سوء استفاده از سرمایه خریداران و همچنین استفاده نادرست از شرایط نابسامان بازار شکایت داریم.

در مورد خودروی بسترن B30
*- ثبت نام این خودرو در تیر ماه انجام شده و تقریبا نیمی از قیمت خودرو در زمان ثبت نام توسط شرکت دریافت شد.
*- برای کسانی که قرار بود خودرو را در آبان تحویل بگیرند در آخرین روز آبان دعوتنامه صادر شد و قیمت کارخانه ای اتومبیل برابر با قیمت بازار آزاد (بیش از 124 میلیون تومان) اعلام شد!! (قابل توجه اینکه قیمت خودرو در زمان ثبت نام کمتر از 70 میلیون تومان بود). این کار شرکت بهمن موتور سبب افزایش 15 میلیون تومانی قیمت این خودرو درطی دو روز در بازار آزاد شد! و جالب اینکه شرکت به ثبت نام کنندگان 15 روز برای پرداخت فرصت داده شد و اعلام کرد که درصورت عدم پرداخت، قرارداد را فسخ خواهد کرد.
* شرکت اعلام می دارد که برای این افزایش شدید قیمت و برابر کردن قیمت کارخانه با بازار آزاد مجوز دارد!

درمورد هاوال H2
* ثبت نام این خودرو در خرداد ماه انجام شده و تقریبا نیمی از قیمت خودرو در زمان ثبت نام، دریافت شد و قرار بوده در ماه­های مهر و آبان تحویل شود.
 * دعوتنامه مهر و آبان ماه این خودرو صادر نشد و اعلام شد که شرکت نمی­تواند به تعهدات خود عمل کند و ثبت نام کنندگان باید قرارداد خود را به بسترن با قیمت 106 میلیون تومان تبدیل کنند!
* این درحالی است که خودرو هاوال در انبارهای شرکت به تعداد زیاد موجود است و همچنین نمایندگی های شرکت در حال حاضر در حال فروش و تحویل، البته با قیمت گزاف می باشند!!
** همانطور که مستحضر می باشید ما خریداران تقریبا نیمی از قیمت خودرو، در زمان ثبت نام را پرداخت کرده­ایم، حال که شرکت بهمن موتور با پول و سرمایه ثبت نام کنندگان قطعات اتومبیل را به قیمت آن زمان تهیه نموده است و اتومبیل­ها را ساخته است قطعا منطقی و قانونی نیست که به قیمت بازار آزاد فعلی، تحویل خریداران بدهد و یا اصلا تحویل ندهد!
از طرفی ما نیز از شرایط کشور و مشکلات آن آگاه هستیم، اما بر این باوریم که افزایش حداکثر 15 تا 20 درصدی قیمت نسبت به زمان ثبت نام (5 ماه پیش) می تواند منطقی باشد و افزایش بیش از 75 درصدی، قطعا ظلم واضح و حاصل کم توجهی مسئولین می باشد.
اما سوال ما از مسئولین محترم در کشور خصوصا دولت محترم و سازمان های نظارتی این است که:
* در کجای دنیا شرکتی به خود اجازه می دهد که با مشتری اینچنین برخورد کند که در کشور ما شرکت بهمن موتور به خود اجازه می دهد تا با مردم اینگونه برخورد کند؟
* چگونه ممکن است رییس جمهور محترم، افزایش قیمت را تایید نمی­‌کند و بلافاصله شرکت بهمن موتور رسما قیمت خودرو را بیش از 75 درصد افزایش میدهد؟! یا وزیر محترم اعلام می­دارد که خودروسازان موظف به انجام تعهدات خود می باشند و دو روز بعد درحالی که در انبار شرکت تعداد زیادی خودرو وجود دارد اعلام می شود که امکان تحویل خودرو وجود ندارد؟!! ما بیش از ناراحتی حاصل از این افزایش قیمت ها، متعجب هستیم!
* چرا به چنین موضوعی که مردم بطور واضح با آن درگیر می باشند رسیدگی نمی شود؟ چرا هر روز در اخبار اعلام می شود که افزایش قیمت خودرو تصویب نشده است ولی آنچه در شهرها در حال وقوع هست چیز دیگری است؟
* آیا مسئولین محترم بر این باورند که سکوت و بی ­توجهی آنها باعث حل مشکل می شود؟! قطعا اگر به این گونه اقدامات شرکت­ها (که به نظر می رسد از بی توجهی مسئولین بخوبی سوء استفاده می­کنند) رسیدگی نشود، مشکلات مردم روز به روز بیشتر خواهد شد.
نهایتا اینکه ما خریداران خودرو از شرکت بهمن موتور به دلیل افزایش نامتعارف قیمت، عدم انجام تعهدات، سوء استفاده واضح از سرمایه و ظلم به مشتریان، شکایت داشته و با توجه به زمان اعلامی شرکت برای فسخ قرارداد از مسئولین محترم درخواست رسیدگی سریع و عادلانه را داریم.
قطعا تدبیر صحیح مسئولین سبب حل مشکل مردم و بی توجهی آنها سبب افزایش آن خواهد شد.