به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۷ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۱۶۶۴۹۷
عضو کمیته فنی استقلال: فراتر از آسیا بازی می‌کنیم

شفر با سیستم چرخشی شوک می‌دهد

گروه ورزشی: پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است که شاگردان شفر اگر به هماهنگی کامل برسند، می‌توانند تیمی بهتر از فصل گذشته باشند.
شفر با سیستم چرخشی شوک می‌دهد
مجید رضایی، پیشکسوت باشگاه استقلال  درباره پیروزی پرگل ۵ بر صفر این تیم مقابل سپیدرود در هفته پانزدهم لیگ برتر اظهار کرد: استقلال سه بازی اخیرش را با ۹ امتیاز و گل‌های زده و تفاضل خیلی خوب پشت سر گذاشته و این موضوعی است که هواداران از استقلال توقع دارند. امروز یکی از بهترین روزهای دنیا برای استقلالی‌ها بود. استقلال مقابل سپیدرود باوجود بارش باران، به ندرت مشاهده کردید که بازیکنان حرکت اضافی بکنند. آن‌ها تک ضرب و دو ضرب بازی کردند. آنالیز بازی می‌تواند نشان دهد که ۸۰ درصد پاس‌های استقلال تک ضرب و دوضرب رد و بدل شده و انتقال از حالت دفاع به حمله و از حمله به دفاع خیلی انجام گرفته است.او افزود: نکته‌ای که در این بازی دیدم، ‌این بود که استقلال از همان دقیقه اول به قدری تهاجمی و تاکتیکی بازی کردند که اگر لیگ داخلی ما نبود، ‌می‌شد استقلال را  با تیم‌هایی فراتر از آسیا مقایسه کرد. شاگردان شفر کارهای ترکیبی و حملات پرتعدادی مقابل سپیدرود داشتند. برای مثال در یک صحنه به جز دو دفاع مرکزی ما که تا میانه زمین آمده بودند، ‌۷-۸ بازیکن استقلال در حمله حضور داشتند.

وی گفت: همچنین در این بازی وریا در پست تخصصی خودش بازی کرد و به همراه میلاد زکی‌پور در جناح چپ به عنوان فول بک فوتبال مدرن بازی کردند و ۷۰ درصد بازی در حمله حضور داشتند. این موضوع نوید روزهای خوبی را به استقلال می‌دهد که با اضافه شدن مدافعان کناری ما، عملکرد تهاجمی خوبی داشتند.پیشکسوت باشگاه استقلال در ادامه تحلیل فنی‌اش از بازی این تیم مقابل سپیدرود گفت: روح‌الله باقری هم عملکرد خوبی در حمله داشت و پاس‌ها، شوت‌ها و جایگیری‌های خوبی داشت. فرشید باقری هم جزو سوپراستارها بود و در دو بازی اخیر نشان داده که هواداران می توانند به او توجه بیشتری کنند. استقلال با وجود فرشید باقری و علی کریمی یک برتری عددی در مرکز زمین دارد. آن‌ها هم از لحاظ فیزیکی قوی هستند و همچنین با وجود علی کریمی، فرشید باقری به خوبی به حمله اضافه می‌شود و به مهاجمان کمک می‌کند.

رضایی در پاسخ به این سوال که چرا باوجود این که استقلال پنج گل مقابل سپیدرود به ثمر رساند اما مهاجمان این تیم سهمی از این گل‌ها نداشته، توضیح داد: این موضوع بستگی به فلسفه مربیان ما دارد. هر مربی در دنیا فلسفه و اعتقاد خودش را دارد. اگر به یک دوره از بارسا را نگاه کنید. در زمانی که با سیستم ۳-۳-۴ بازی می‌کردند در این تیم فروارد ثابت نمی‌دیدید و سه بازیکن تهاجمی این تیم در هنگام دفاع لایه‌های دفاعی جلوی بارسلونا را تشکیل می‌دادند. این یک ضعف نیست. هافبک‌های ما توانستند گل بزند که ناشی کار گروهی خوب بود. خطوط مختلف استقلال در بازی امروز نزدیک هم بازی می‌کردند و با پاس‌های تک ضرب و دو ضرب به هم می‌رسیدند که این مسئله باعث می‌شد وینگرها آزاد شوند.او افزود: البته وجود  مهاجم تمام عیار مانند تیام به تیم کمک می‌کند. درست است که روح‌الله باقری مقابل سپیدرود گل نزد اما عملکرد خوبی داشت و با توجه به تحرک بالا، قدرت سرزنی و تکنیکی که داشت فضا برای بازیکنان دیگر باز شد و توانستند گل زنی کنند.

این عضو کمیته فنی استقلال درباره آخرین وضعیت الحاجی گرو که در بازی قبلی نیمکت نشین بود و بازی مقابل سپیدرود را به خاطر سرماخوردگی از دست داد، بیان کرد: این که گرو می‌تواند در استقلال موفق شود یا نه، بستگی به نظر مربی دارد. من به عنوان عضو کمیته فنی استقلال تمام تمرینات استقلال را مشاهده نمی‌کنیم به همین دلیل بستگی دارد که شفر چه نظری راجع به بازیکنانش دارد. آن چه که مشخص است، شفر در سه بازی اخیر تصمیم مناسب گرفته و از تمام داشته‌هایش استفاده کرده است. او از سیستم چرخشی سود برده و باهوش عملکرد کرده است. نمایش و پیشرفت استقلال در سه بازی اخیر این نوید را می‌دهد که شاید بهتر از گذشته شویم. قطعا اگر شفر احساس نیاز کند به کمیته فنی اعلام می‌کند. فعلا هیچ لیست رسمی‌ای به کمیته فنی اعلام نشده است.رضایی در ادامه گفت‌وگویش با ایسنا در پاسخ به این سوال که به نظر استقلال در چه بخشی نیاز به تقویت دارد، توضیح داد: فوتبال روز دنیا محدود به یک بازیکن نیست. اگر یک تیم یک بازیکن خلاق داشته باشد، ‌ آن یک بازیکن نمی‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. ما طارق را داریم که بسیار خلاق در زمین کار می‌کند. ترکیب دو بازیکن میانی‌مان خوب است. یک تصوری سال گذشته ایجاد شد و در حال حاضر استقلال با سال گذشته مقایسه می‌شود. سال گذشته بازیکنانی مانند جپارف داشتیم که در فشار تیم حریف تصمیمات خوبی می‌گرفت که به خاطر تجربه بالایش بود. از طرفی به دلیل هماهنگی بالایی که وجود داشت، ‌عملکردش مثمر ثمر بود.

او ادامه داد: به نظرم الان این اتفاق، یعنی هماهنگی بین بازیکنان در استقلال در حال رخ‌ دادن است. نباید عجله کنیم. با این حال برای این که تیم قدرتمندی در آسیا داشته باشیم، با نظر سرمربی تیم اگر بحث‌هایی داشته باشد در کمیته فنی بحث می‌شود و نظر کمیته به مدیرعامل ارجاع داده می‌شود. باید به بازیکنان کنونی احترام بگذاریم ولی اگر استقلال بخواهد بازیکن جذب کند، قطعا در سطح تیام و جپارف جذب می‌شود.عضو کمیته فنی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا روند چرخشی بودن شفر در انتخاب دروازه‌بان به تیم ضرر می‌زند و یا باعث جدایی یکی از دروازه‌بانان می‌شود یا نه، تصریح کرد: بعید می‌دانم این طور باشد. این‌ها قلق‌ها و شوک‌هایی است که مربیان به بازیکنان بزرگ می‌دهند و از حالت خواب، بیدارشان می‌کنند. باتوجه به عملکرد خوب حسینی داشت و همچنین عملکرد خوبی که رحمتی در دیدارهای گذشته داشته، آن‌ها در کنار رفاقت خوبی که دارند با هم رقابت خوبی هم خواهند داشت.پیشکسوت باشگاه استقلال درباره دیدار آینده استقلال مقابل پدیده، اظهار کرد: نظر شخصی خود من به عنوان یک هوادار این است که استقلال روند خوبی را در پیش گرفته که در بازی مقابل سپیدرود نقطه عطف آن بود. اگر بتوانیم عملکردی که مقابل سپیدرود داشتیم، مقابل پدیده داشته باشیم، این تیم را قطعا شکست می‌دهیم. البته پدیده مربی خوبی به نام گل‌محمدی دارد که از مربیان با اخلاق ایران است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: وینفرد شفر