کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تظاهرات ۱۵۰۰جلیقه زرد در پاریس

یورونیوز , 17 آذر 1397 ساعت 15:36

گروه بین‌الملل: در چهارمین هفته اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی دولت امانوئل ماکرون و همزمان با سومین تظاهرات جلیقه زردها در پاریس، پلیس فرانسه بیش از ۵۰۰ نفر را بازداشت کرد.


پلیس شمار معترضان در خیابان شانزه‌لیزه در مرکز پاریس را ۱۵۰۰ نفر تخمین زده است. معترضان عمدتا پس از خواندن سرود ملی فرانسه شعار می‌دهند: «ماکرون، استعفا». ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه با حضور کوتاه در یک کنفرانس خبری گفت: «۲۱۱ نفر به بازداشتگاه منتقل شده اند.» فرمانداری پاریس اعلام کرد بازداشت شدگان به سلاح سرد از جمله چوب بیسبال و توپ فلزی پتانک مجهز بودند.بیش از ۵ هزار مامور پلیس برای مقابله با تظاهرکنندگان به خیابان‌های مرکزی پاریس اعزام شدند. مغازه‌های خیابان شانزه‌لیزه از شامگاه جمعه با سپرهای چوبی محصور شده اند. خیابان‌های منتهی به کاخ الیزه، اقامتگاه ریاست جمهوری با خودروهای زرهی و حضور صدها مامور پلیس مسدود شده است. تظاهرکنندگان در ورودی یکی از این خیابان‌ها به شدت با پلیس درگیر شده اند. از واپسین ساعات شامگاه جمعه خودروهای زرهی ژاندارمری طاق نصرت در بخش شمالی خیابان شانزه لیزه را محاصره کرده اند.

به نظر می‌رسد با توجه به حضور گسترده و تغییر تاکتیک پلیس، تظاهرات امروز نسبت به هفته‌های گذشته کمتر خشونت بار بوده است. بیش از ۸۰ هزار مامور پلیس در سراسر فرانسه برای مقابله با تظاهرات جلیقه زردها بسیج شده اند. در صدها منطقه دیگر هم تظاهرات و بستن جاده‌ها در جریان است. در استان اورین-رون-‌آلپ (به مرکزیت لیون) اتوبان اصلی A7 مسدود شده است. در منطقه پل-میسترال همین استان، بازداشت یکی از رهبران جلیقه زردها به درگیری شدید بین معترضان و پلیس منجر شده است.


کد مطلب: 166577

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/166577/تظاهرات-۱۵۰۰جلیقه-زرد-پاریس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir