کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر بهداشت: هیچ وقت به اندازه امروز دروغ و نفاق در کشور نبوده است

17 آذر 1397 ساعت 16:43

گروه جامعه: وزیر بهداشت با بیان اینكه هیچ وقت به اندازه امروز دروغ و نفاق در کشور نبوده است گفت: امروزه برخی از افراد علی‌رغم‌ ادعای انقلابی بودن، هیچ بویی از اسلام و انقلاب نبرده‌اند.


دكتر حسن قاضی‌زاده هاشمی امروز در مراسم تقدیر از خدمات رئیس سابق سازمان نظام پزشکی کشور که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: فاضل 2 رهبر و 3 رئیس جمهور را عمل جراحی کرده است و خدماتی شایسته‌ را به دین، ملت و کشورمان ارائه کرده است. وی ادامه داد: حضرت پیامبر (ص) برای گسترش مکارم اخلاق به مقام پیغمبری‌ رسیده است اما امروز متأسفانه افراد انقلابی داریم که بویی از اسلام و انقلاب نبرده‌اند ولی ادعای زیادی در این خصوص دارند. وزیر بهداشت تأکید کرد: متأسفانه مسلمانانی در کشور  داریم که اصل ابتدای اسلام یعنی به نام خداوند بخشنده مهربان را درک نکرده اما نام مسلمانی بر آنهاست.


هاشمی ادامه داد: رئیس سابق سازمان نظام پزشکی کارنامه‌ای درخشان از خود برجای گذاشته است، گوهری که امروزه نزد هر کسی پیدا نمی‌شود. وی افزود: دکتر فاضل انسانی با مرام است اما متأسفانه باید بگویم رفقای‌ زیادی به دلیل بی مرامی در حق وی ظلم کردند. وزیر بهداشت با اشاره به اینکه داغ‌ترین صندلی به نظرم صندلی وزارت بهداشت است که متأسفانه برخی‌ها در حق فاضل ظلم کرده‌اند، افزود: رئیس سابق سازمان نظام پزشکی با خودش و جامعه نفاق نداشته است، من که قبل از انقلاب را درک کرده‌ام باید اعتراف کنم که هیچ وقت به اندازه امروز دروغ و نفاق در کشور نبوده است. وی افزود: از مرام‌نامه اصناف و گروه‌ها تا قانون اساسی که میثاق ملی ملتها‌ست؛ «اخلاق» رکنی برتر و موثرتر از «قانون» است. چنانکه جامعه اخلا‌قگرا قانونمند نیز خواهد بود و هر جامعه قانو‌نمند الز‌اما اخلاقی نیست. هاشمی ادامه داد: در تمام ادیان آسمانی توجه به رعایت اخلاق در مناسبات انسانی مورد تأکید قرار گرفته، تا آن جا که محمد مصطفی(ص) هدف اصلی بعثت خود را گسترش مکارم اخلاق (و نه تنها خود اخلاق) بیان می‌فرماید.

روزگاری رفاقت در این دیار معنای حرمت و شرافت داشت
وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر می‌خواهیم رشته‌ محبت و دوستی در جامعه استحکام یافته و اختلافات کم رنگ و نوعدوستی پر رنگ شود راهی جز نیک اندیشی نخواهیم داشت؛ صداقت در رفتار، ملایمت در برخورد با دیگران، تواضع و فروتنی، پرهیز از خود برتربینی و تحقیر دیگران، بخشی مهم از این راه است؛ یادمان نرود روزی و روزگاری در این دیار، رفاقت معنای حرمت و شرافت داشت. اگر کسی قسم یاد می‌کرد، بدون هیچ قید و شرطی پذیرفته می‌شد؛ مردم با مرام‌شان سنجیده می‌شدند و حرف و عمل‌ یکی بود. وی همچنین افزود: حالا اما نه می‌توان با خیالی آسوده به قول‌ها دل خوش کرد و نه بر ظاهر افراد اعتماد؛ گویی از بد روزگار، خشکسالی نه فقط رودها را خشک و زمین را عطشان کرده، که به مرام و مروت برخی از ما هم زده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: فاضل بیشترین خدمات را در حوزه بهداشت و درمان به کشور و به ملت و به دینمان ارائه کرده است و من کمتر از آن هستم که در خصوص شخصیت و صفات بارز وی صحبت کنم و اگر در پشت این تریبون مطالبی را می‌گویم از بابت موقعیت حقوقی خودم نکاتی را می‌گویم وگرنه شایسته گفتن در این جمع نیستم. وی اضافه کرد: فاضل مؤسس پیوند و رئیس یکی از بزرگترین مراکز پیوند اعضا در خاورمیانه است و انجمن علمی مختلفی را در کشور راه‌اندازی کرده‌ است. هاشمی ادامه داد: به تعبیر امروز فاضل انسانی انقلابی است و خصوصیات ویژه او علاوه بر مسلمان بودن انسانی با مرام است. وزیر بهداشت اظهار کرد: اسلام برای ترویج اخلاق است و به نظرم فاضل یک انسانی وارسته، شایسته و با اخلاق است، زیرا من معتقدم که اخلاق انسانیت را به همراه دارد.


کد مطلب: 166585

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/166585/وزیر-بهداشت-هیچ-وقت-اندازه-امروز-دروغ-نفاق-کشور-نبوده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir