به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۷ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۱۶۶۵۸۶
خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند

كارگران گروه ملی امروز هم تظاهرات كردند

گروه جامعه: کارگران گروه ملی فولاد اهواز در بیست ونهمین روز اعتصاب، امروز شنبه نیز با راهپیمایی از استانداری به سمت ساختمان مرکزی بانک ملی خوزستان خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.
كارگران گروه ملی امروز هم تظاهرات كردند
به گزارش ایرنا، کارگران معترض خواستار تامین مواد اولیه برای فعالیت خطوط تولید و دولتی شدن گروه ملی شدند. این کارگران در شعارهای خود از بی توجهی های بانک ملی به شدت انتقاد کردند و این شرایط را دلیل مشکلات به وجود آماده در گروه صنعتی فولاد ایران می دانند. در حال حاضر حقوق 2 ماه کارگران زیر دیپلم تا فوق دیپلم پرداخت شده است که یکی از کارگران در این باره عنوان کرد: بخش زیادی از حقوق کارگران در هفته گذشته پرداخت شده است اما هنوز نیروهای با مدرک تحصیلی کارشناسی به بالاتر موفق به دریافت مطالبات خود نشده اند.

امام جمعه موقت اهواز روز گذشته در خطبه های نماز جمعه با ابراز خرسندی از حل مشکلات کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه و از سرگیری فعالیت در این واحد صنعتی گفت: امید است مشکلات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نیز با تدبیر برای همیشه رفع شوند. حجت الاسلام احمدرضا حاجتی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز پیگیر رفع مشکلات کارگران این واحد صنعتی هستند، ادامه داد: ما نگران وضعیت این کارگران هستیم و باید هرچه زودتر مشکلات این کارگران زحمت کش برطرف شود. گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی رسید که باعث کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شد.

این واحد صنعتی در سال 1342 به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور در اهواز تاسیس شد و در سال 1388 با هدف خصوصی سازی به یکی از شرکت های زیرمجموعه امیر منصور آریا واگذار شد ولی با کشف اختلاس 30 هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و درنهایت در اسفند 1395 به بانک ملی واگذار شد. مشخص نبودن وضعیت این شرکت سبب به بار آمدن زیان انباشته در این مجتمع فولادی شد و این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بود، اکنون فقط با بخشی از ظرفیت خود کار می کند.