به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۱۶۶۷۱۸

راهکارهای کاهش آلودگی هوا ازنگاه نماینده مجلس

گروه جامعه: یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، گفت: استفاده از سیستم‌های الکترونیک و هوشمند و ارائه‌ خدمات الکترونیکی به مردم نقش بسزایی در مدیریت عبور و مرور در سطح شهر دارد که خود در کاهش آلودگی هوا موثر است.
راهکارهای کاهش آلودگی هوا ازنگاه نماینده مجلس
محمد محمودی شاه‌نشین درباره تاثیر فرهنگ سازی طرح‌هایی نظیر سه‌شنبه‌های بدون خودرو در کاهش آلودگی هوای کلانشهرها بیان کرد: زمانی اینگونه طرح‌ها می‌تواند موثر واقع شود که زیرساخت‌های آن نیز فراهم شود. زمانی که مردم با کمبود وسیله حمل و نقل عمومی در سطح شهر روبه‌رو هستند نمی‌توان از آنها انتظار داشت که از خودروهای شخصی استفاده نکنند.وی گفت: توسعه مسیر دوچرخه‌سواری و اختصاص دوچرخه رایگان به مردم خود می‌تواند در فرهنگ‌سازی موثر باشد.این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، درباره راهکارهای کاهش آلودگی هوا کلانشهرها، با بیان اینکه آلودگی هوای کلانشهرها یکی از معضلاتی است که امروز ما با آن روبه‌رو هستیم، اظهر کرد: باید در سه بخش به این موضوع پرداخته شود؛ بخش اول مساله‌ پیشگیری از عواملی است که موجبات آلودگی هوا را ایجاد می‌کند که باید مدیریت شود. در خصوص پیشگیری به عنوان مثال امروز گرمایش ساختمان‌های اداری و مجتمع‌های داخل شهرها آلودگی زیادی را به هوای کلانشهرها وارد می‌کند که باید از این مساله پیشگیری کرد.به گفته این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، همچنین می توان با استفاده از بنزین یورو ۴ و یورو ۵ قدری از آلودگی هوا کاست و با ارتقاء کیفیت حمل و نقل عمومی نیز می‌توان مردم را به سمت استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی سوق داد.

وی با بیان اینکه در بخش دوم مساله درمان و توسعه فضای سبز مطرح است، افزود: متاسفانه سرانه فضای سبز کلانشهرها متناسب با جمعیت آنها نیست و با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد که یکی از دلایل این امر بالابودن ارزش اراضی در کلانشهرهاست و از سوی دیگر مساله‌ تامین آب فضای سبز است.محمودی شاه‌نشین خاطرنشان کرد: باید عبور و مرور در داخل کلانشهرها را مدیریت کنیم و به سمت پاسخگویی آنلاین به مردم برویم. خدمات‌رسانی به مردم باید به صورت الکترونیکی انجام شود. اینگونه دیگر لازم نیست که مردم مسافت را در شهر جابه‌جا شوند تا به بانک یا اداره برای انجام کارها مراجعه کنند.نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی در ادامه برنامه‌ریزی را به عنوان سومین مساله نام برد و گفت: ما باید چشم‌اندازی برای محیط شهرها داشته باشیم. امروز مساله‌ بهداشت شهرها مدعی زیادی دارد، اما زمانی که موقع عمل می‌رسد همه شانه خالی می‌کنند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: آلودگی هوا