به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۱۶۶۷۵۹

قلعه‌نویی حرف‌های برانکو را تلافی کرد!

گروه ورزشی: سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت:اگر پنجره پرسپولیس به خاطر اشتباه مدیرانش بسته شده هزار پنجره برای این تیم در فوتبال ایران باز کرده‌اند.
قلعه‌نویی حرف‌های برانکو را تلافی کرد!
 امیر قلعه‌نویی گفت: یک عذر‌خواهی به رسانه‌ها بدهکار هستم چون در کنفرانس شرکت نکردم. حالا 15 ساعت گذشته و شاید اگر در نشست شرکت می‌کردم حرف‌های احساسی می‌زدم ولی امیدوارم الان صحبت‌هایم به دور از عصبانیت باشد.وی افزود: جای تاسف است، باشگاه مردمی مثل پرسپولیس بازی از هفته قبل راه انداخته است باعث می‌شود حرف و حدیث‌هایی در مملکت برایشان به وجود بیاید که نمونه‌اش پرچم ژاپن است. اگر یک پنجره نقل و انتقالات بسته شده و آن هم خارجی و روی اشتباهات مدیران بوده که دلیل نمی‌شود که همه پنجره‌ها برای این تیم باز شود.خبیری کیست و کجای فوتبال است که به خودش اجازه می دهد در مورد تیمی مردمی مثل سپاهان صحبت کند؟ اینها از کجا به فوتبال آمده اند مثل معاونی که به استقلال آمد و با روابط فامیلی‌اش پدر استقلال را در آورد! فوتبال جای قشنگی‌ها است،وقتی اهل فن و امثال دادکان و مصطفوی در خانه نشسته‌اند این آقایان به خود اجازه می‌دهند از هفته قبل برنامه ریزی کنند و به باشگاه مردمی سپاهان توهین کنند. فوتبال درگیر شونده روز گذشته ما اگر چه در روز خوب خود نبودیم سرجای خودش اما کار قشنگ باشگاه سپاهان را ببنید.

سرمربی سپاهان تاکید کرد: این ها وظیفه است،هفته قبل از دایی تقدیر کردیم و روز گذشته هم از نویدکیا و کریم خواستیم بیایند و از سیدجلال تقدیر کنند، حتی در رختکنشان بنر زدیم، ولی چرا آقایان که از یک جنس دیگر هستند آمده‌اند کارهایی کرده اند فوتبال به یک سمت دیگر برود.صحبت بعد من در مورد فغانی است، کسی در این مملکت جرات ندارد به این آقا حرف بزند.این آقا شده قلدرخان فوتبال ایران! از کمیته داوران گرفته تا دپارتمان و ...حرف که به او بزنیم می‌گوید بیرونت می‌کنم! شما ببنید هفته قبل چه بلایی سر سپیدرود آورد؟ یک جوان چه کار کرد که داور با او چنین برخوردی کرد. آقای فغانی به جام جهانی رفتی که رفتی! اینها دلیل نمی‌شود هر کاری خواستی انجام بدهی! من با سند می‌گویم او با شخص من مشکل دارد.آقای فغانی عزیز شما که با من مشکل داری چرا به سپاهان ضربه می‌زنی؟ در 6-7 ماه گذشته در بازی سپاهان و ذوب‌آهن 2 بر صفر باختیم که هر 2 با اشتباهات داوری بوده.او در بازی دیروز بالای 20 سوت اشتباه زده است.

وی ادامه داد: او نگاه بالا به پایین پیدا کرده و خودشیفته شده است. از قدیم می‌گویند هر چه درخت پربارتر می شود افتاده تر می‌شود. اگر یک داور اشتباهات او را می‌کرد 4 سال محرومش می‌کردند.آقای فغانی معرفت و مردانگی داشته باش و بگو برای تیم‌های قلعه نویی سوت نمی‌زنم! او اشک 50 هزار نفر را در آورده است.قبلا هم برای تراکتورسازی این کارها را کرده بود. شاید الان به من و صفحه مجازی‌ام حمله شود ولی ما بیشترین ضرر را از داوری دیده‌ایم. آقای فردوسی پور هم این بازی ها را کارشناسی کند و بگوید در نیم فصل کدام تیم از داوری ضرر دیده است ولی فغانی خودش را تافته جدا بافته بداند.من می‌گویم ما 15 تیم برای یکسری ها بازی کنیم یه تیم دیگر هم برای یک جام دیگر. اینگونه که نمی‌شود. معاون پرسپولیس و یا مشاور این باشگاه حرف می‌زند.من اردتت به برانکو دارم ولی او هم صحبت کرد، مثلا چی شد؟ این بازی هم تمام شد، مثل همان بازی که سپهر حیدری گل زد و قهرمان شدند.

قلعه‌نویی در خصوص اینکه می‌گویند داوری ها به سود سپاهان بوده است ادامه داد: مرد است و حرفش. من قبول دارم جایی هم به سود ما صحنه‌های داوری رقم خورده است. من در آنتن زنده این حرف را می‌زنم. آقایان باشگاه پرسپولیس! قبول دارید در برنامه 90 کارشناسی شود و هر تیمی که به اشتباه سود کرده امتیازاتش کم شود؟ من قبول می‌کنم. اصلا این اتفاق به نفع دیگر تیم ها هم شود اشکالی ندارد.یقین دارم نساجی، سپاهان و ذوب‌آهن بیشترین ضرر را کرده‌اند ولی این آقایان سود کرده‌اند.شاید جایی مثل بازی نساجی اشتباه شده که مطمئنم وولیسیانی روی بازیکن ما پنالتی کرد ولی این آقا در هفته کلی اشتباه می‌کند در کل کسی جرات نمی‌کند به این داور حرف بزند؟ باز هم می‌گویم فردوسی پور بین ما و پرسپولیس با کارشناس پیشنهادی باشگاه پرسپولیس قضاوت کند.هر تیمی از داوری سود برد امتیازاتش کم کنند.وی تاکید کرد: آقای سلطانی‌فر یک نفر مثل خبیری و توفیقی را پیدا کردید و این نمی‌شود شما هر کسی را در این ۲ باشگاه بگذاری.اینها از کجا آمده‌اند؟اگر معرفت اصفهانی نبود با آن داوری باید هزار اتفاق در اصفهان می‌افتاد. از شب گذشته 1000 اس ام اس ناموسی در صفحه من دادند که چرا با شجاع حرف زدی و با فلانی فلان کار را کردی یا از آنها تعریف کردی!

وی گفت: تازه من که جو را آرام کردم! چرا در زمان حضور ما در تراکتورسازی این حرف‌ها زده نشد؟ مگر پنجره ما بسته نشد؟من که 4 بازیکن از دست دادم و سروش رفیعی هم به پرسپولیس رفته بود.ما هم با 13-14 بازیکن این بازی ها را می‌گذرانیم. این تبعیض‌ها درست نیست.در کل فوتبال ایران زاویه‌ای گرفته شده که اصلا درست نیست.فلانی را می‌آوردند چون فامیل فلان وزیر است.همین آقایان را آوردند، آقایانی که در استقلال بودند الان کجا هستند؟ از کجا آمدند؟ سال گذشته من در ذوب آهن بودم و در آن بازی رو در رو زاویه داشتم ولی این تیم می‌توانست قهرمان آسیا شود.قلعه‌نویی ادامه داد: ما ۱۵ تا تیم برای یک جام بازی می‌کنیم و پرسپولیس هم برای یک جام. نمی‌شود که! به ما چه ربطی دارد که پنجره آنها بسته شده است. آقایان ۱۳ بازیکن با کیفیت دارند و در تیم ملی هم هستند.من در تراکتورسازی اصلا یار نداشتم، عالیشاه، نوراللهی، بیک‌زاده و ... رفتند ولی هیچکس از آن تراکتورسازی حرفی نمی‌زند. من که این همه از بازیکنانم را از دست دادم. هیچ‌کس از تراکتورسازی که آن همه بازیکن از دست داد و آن همه بلا سرش آوردند حرف نمی‌زند.مردم خوب آذربایجان هم هیچ گله ای نکردند.وی در خصوص اینکه سپاهان از داور بازی شکایت می‌کند یا خیر گفت: مگر صدای ما به جایی می‌رسد؟ما هر چه نامه می‌نویسیم فایده ندارد.اولا کارشناسان می‌آیند و ماست مالی می‌کنند، یکی مثل سیف الله پور،انگار چیزی از رویحفظیات به او گفته اند! کارشناس باید شرف داشته باشد.

من 40 سال است در فوتبال هستم، اصلا به صحنه پنالتی کاری ندارم.فغانی فشار را از زمین حریف آورد داخل زمین ما. صحنه‌ای که کی روش اخراج شد را به مردم نشان بدهید. فغانی دنبال این بود که کی‌روش را اخراج کند که بازیکن ما در آن 5 دقیقه آخر فشار از روی هوا به تیم پرسپولیس نیاوریم. من در این فوتبال بزرگ شده‌ام و همه قوانین را بلدم و کتاب قوانین را می‌خوانم.وقتی یک کرنر را اشتباه بگیرید 3 دقیقه طول می‌کشد توپ به این زمین برگردد.اگر یک پرسپولیسی در آن صحنه بگوید کی‌روش خطا کرد هر چه آقایان بگویند من قبول می‌کنم.سرمربی سپاهان در خصوص بازی آخری تیمش گفت: این سخت‌ترین بازی ما است، در این جور بازی ها بازی کردن سخت است.با این ناعدالتی و داوری‌ها که جلو می‌رویم باید بگویم شرایط سخت است.جا دارد از کارگزان کارخانه و دکتر سبحانی و هیات مدیره تشکر کنم چون قطار ما راه افتاده آقایان سنگ‌هایشان شروع شده است.دیروز 50 هزار نفر گریه کردند و نمی‌دانید مقابل هتل چه می‌کردند.
مرجع : فارس