به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۱۶۶۷۷۷

حبس‌هاي سنگين برای ۲ وکیل دادگستري

گروه سياسي: آرش کیخسروی و قاسم شعله سعدی دو وکیل دادگستری بخاطر اينكه ۲۷ مرداد امسال براي دقايقي مقابل مجلس تجمع کرده بودندو همانجا بازداشت شدند، با حکم ۵ سال حبس مواجه شدند.
حبس‌هاي سنگين برای ۲ وکیل دادگستري
حکم ۵ سال حبس از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برای این دو نفر صادر شده است. یک روز پیش از بازداشت مقابل مجلس شعله سعدی در پیامی ویدیویی اعلام کرده بود که به پیروی از محمد مصدق برای مقابله با نظارت استصوابی در میدان بهارستان حاضر خواهد شد. او همچنین با انتشار ویدیویی توئیت کرده بود: «مطالبات شما را در مقابل خانه ملت فریاد خواهم زد و به یاری شما پرچم مبارزه با نظارت استصوابی را به دوش خواهم گرفت.»
 
ابوذر نصرالهی، وکیل مدافع آرش کیخسروی به ایرنا گفته «قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، موکلم را به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به پنج سال و بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس محکوم کرده که طبق قانون اشد مجازات یعنی پنج سال حبس اجرا می‌شود.» این وکیل دادگستری درباره قاسم شعله سعدی متهم دیگر این پرونده نیز افزوده «اتهامات هر دو متهم در این پرونده مشابه بود و او نیز مانند موکلم به همین میزان حسب محکوم شد.»

به گفته نصرالهی، حکم صادره از سوی دادگاه غیرقطعی و قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدنظر استان تهران است. قاسم شعله سعدی هفته گذشته با تودیع قرار وثیقه و کفالت از زندان آزاد شد. آرش کیخسروی اما کماکان در زندان به سر می‌برد. شعله سعدی نماینده شیراز در مجالس دوره سوم و چهارم و استاد حقوق بین‌الملل دانشکده حقوق دانشگاه تهران بود. آرش کیخسروی یکی از وکلای ‍پرونده‌ کاووس سیدامامی بود. نام او همچنین در میان اسامی وکلایی دیده می‌شود که شکایت‌نامه‌ای علیه صادرکننده حکم فیلتر تلگرام امضا کرده‌ بودند.